Xross trka dobila novog šampiona: Filip Bertl pokorio Taru!

Dođoh, odvozah, pobedih! Tako bi mladi Austrijanac Filip Bertl mogao da opiše svoj boravak na Tari i učešće na Xross trci iz koje je izašao kao apsolutni pobednik nakon što je imao najbolja vremena sva tri dana takmičenja. Na drugom mestu našao se novozelandski as Kris Birč, dok je treće mesto pripalo prošlogodišnjem pobedniku, Slovencu Mihi Špindleru.

Photo_Predrag_Vuckovic_0015

Najveće hard enduro takmičenje u Srbiji, Xross trka održana je od 10. do 12. juna na Tari i na njoj je učestvovalo više od 200 vozača motora koji su došli praktično iz svih krajeva sveta. Tokom tri dana oni su savladavali neuređene i divlje predele ove surove planinske lepotice, a celu trku dodatno je zakomplikovalo (ne)vreme jer su se konstantno smenjivali pljuskovi i sunce.

Prvi dan bio je rezervisan za pakleni Prolog koji je dodatno otežala kiša koja je neprestano padala. Drugog dana, vozači su se uhvatili u koštac sa trasom dugom 90 kilometara za klasu A i klasu B, odnosno 150 kilometara za Tešku i Super Tešku klasu. Klanci, kamenjari, ekstremne uzbrdice i veoma strme nizbrdice, blato i voda samo su neke od prepreka koje su testirale brzinu, agilnost i izdržljivost takmičara. Trećeg, odnosno finalnog dana čekala ih je kraća trasa, svega 30 kilometara, ali neverovatno teška. Pred njima su bili nabujali potoci, kanjoni, strmi spustovi i uzbrdice pod uglom većim od 45 stepeni uz koje se trebalo popeti na motoru, ili gurajući motor, što je često bio slučaj. Vozači su dali poslednje atome snage i pomerili granice svoje izdržljivosti i ovom nadmetanju sa prirodom. Iako umroni i blatnjavi, na cilj su stizali sa osmehom na licu.

Filip Bertl je ime koje treba dobro zapamtiti jer njegovo vreme tek dolazi. Ovaj Austrijanac ima  25 godina i iako mu je motociklizam u krvi i na motoru je od najranijeg detinjstva, u hard enduro svetu je tek od 2013. godine. Ovaj spretan mladić bez problema savladava sve prepreke i reklo bi se krupnim koracima gazi ka svetskom hard enduro vrhu, što potvrđuje i činjenica da je kako na Prologu, tako i tokom preostala dva dana takmičenja na Tari bio ubedljivo prvi.

Photo_Mihai_Stetcu_0014

• Prvi put sam u Srbiji i samim tim na ovoj trci i presrećan sam zbog pobede. Sva tri dana bila su izuzetno dobra, Prolog je bio odličan imao je balvane i sekcije sa kamenjem, a zatim i onu nizbrdicu što je bilo zaista super. Durgog dana takmičenja bilo mi je malo teže jer sam išao prvi, pa nisam imao nikakav trag da pratim, ali uspeo sam da budem najbrži, a i motor me je dobro služio. Poslednjeg dana sam bio već opušteniji jer sam imao prednost od nekoliko minuta, ali to ne znači da mi je bilo lako. Trasa na Tari je veoma interesantna jer ima sve elemente hard endura, tu su teške linije, reke i potoci, uzbrdice, nizbrdice, baš sve što jednoj ovakvoj trci treba. Dolazim i sledeće godine i sigurno ću dovesti još neke vozače iz Austrije – poručio je novi Xross šampion.

Favorit publike, Novozelanđanin Kris Birč završio je na drugom mestu, ali je zadovoljan svojim plasmanom i oduševljen lepotom Tare.

• Bilo je prilično teško, mnogo klizavih reka i malih balvana sakrivenih u travi zbog čega sam puno puta padao. Zadovoljan sam drugim mestom, trebalo je malo više snage da bih prestigao Bertla, ali nisam bio dovoljno spreman. Ovde sam se veoma lepo zabavio, Tara je predivna, nekoliko puta sam tokom vožnje poželeo da zastanem i uživam u pogledu, ali morao sam da produžim dalje. Organizacija je odlična, staze su toliko dobro označene da dugo nisam video tako dobru markaciju trasa. Nadam se da ću doći i sledeće godine – rekao je Birč.

Prošlogodišnji pobendik Miha Špindler završio je trku na trećem mestu i smatra da je ove godine Tara bila izazovnija, a konkurencija jača.

Photo_Mihai_Stetcu_0013

– Zadovoljan sam trećim mestom. Staza je bila super, nije bila previše teška. Najveći problem drugog dana bila je dužina od 90 kilometara, to nas je poprilično umorilo, ali je poslednji dan bio taman. Tog finalnog dana mi je najteži bio Mihin potok koji je i nazvan po meni jer sam ga prošle godine jedini prešao. Prošli put je bilo suvo i bilo je lakše, a sada je nabujao zbog kiše pa sam morao da guram motor .Sve pohvale organizatorima, rado ću doći i naredne godine – rekao je Špindler.

Ben Hemingvej, vozač iz Engleske, koji je takođe prvi put na Xross trci bio je četvrti, ali je svojom skromnošću ostavio najveći utisak kako na fanove, tako i na organizatore trke.

• Nije bilo tako mokro i vlažno kao što sam mislio da će biti s obzirom da je padala kiša. Jasno je da moram biti brži, ali bez obzira na plasman ja sam se odlično proveo i voleo bih da se zahvalim organizatorima i publici. Staza je bila odlična, sa puno tehničkih detalja koje obožavam da vozim, meni reke, kamenjari i ostale prpereke nisu bile problem jer sam dugo vozio trial. Problem su mi bile brze deonice na kojima sam morao da održim ritam sa ostalim momcima. Moram da pohvalim organizaciju za fenomenalno obeležene staze, jer iako sam prvi put na planini nijednom nisam zalutao – rekao je Hemingvej.

Ovo treće izdanje Xross trke opravdalo je i sva očekivanja organizatora.

• Organizovali smo trku na svetskom nivou na našoj planini, što su potvrdila i svetska imena svojim komentarima i oduševljenjem i generalno kompletnim svojim utiskom. Hard enduro u Srbiji definitivno ima budućnost, ali potrebna je podrška svih ustanova i sponzora, koje su i do sada bile sa nama. Napredovali su i naši vozači, kada pogledam prvu trku na Kopaoniku i ovu treću po redu na Tari, to kao da nije isti događaj. Vozači imaju bolje veštine, kvalitetniji su im motori, bolje poznaju opremu, a ove godine pre trke imali smo i školu sa Krisom Birčom koja je dodatno doprinela njihovoj spremnosti. Mislim da je ova trka prava stvar i dobro ćemo razmisliti kako će sve to izgledati naredne godine – rekao je Nikola Belić, jedan od organizatora Xross trke.