Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece u automobilu

U 2014. Volvo slavi 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najosetljivijih putnika. Inovativni bezbednosni rad počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dečijeg sedišta u modelu PV 544, a poslednja inovacija iz Volvoa je koncept dečijeg sedišta na naduvavanje koje se jednostavno odlaže u malu torbu kada je van upotrebe.Volvo child safety seat_10914_1_5_1

Razlika u anatomiji između dece i odraslih osnova je iz koje proizlazi razvoj bezbednosnih Volvo rešenja za najmlađe. Deca nisu minijaturne verzije ljudi, već imaju potrebu za posebnom zaštitom prilikom vožnje u automobilu.

„Osnovni princip ostao je isti kao i pre pedeset godina. Deca do četiri godine starosti moraju da se voze u smeru suprotnom od smera vožnje. Starija deca bi trebalo da koriste takozvano booster sedište, kako bi se obezbedilo pravilno funkcionisanje sigurnosnog pojasa“, ističe Lotta Jakobsson, tehnički specijalista u bezbednosnom centru Volvo Cars kompanije.

Ovo su neke od najvažnijih prekretnica u dugoj istoriji Volvoa u segmentu zaštite dece:Volvo child safety seat_11378_1_5_1

1964. Prvi prototip dečijeg sedišta

Nadahnut načinom na koji astronauti putuju u svemir, Bertil Aldman, doktor i profesor saobraćajne bezbednosti na univerzitetu Chalmers, razvio je prvi prototip dečijeg sedišta. Volvo je bio direktno uključen u njegov razvoj i testiranje na modelu PV544.

1967. Zakretno prednje sedište s posebnim sedištem za dete

Prvo dečije sedište, prodato krajnjim korisnicima, funkcionisalo je zakretanjem suvozačevog sedišta. Ovo rešenje je bilo dostupno kao opcija na tek predstavljenom modelu Volvo Amazon.

1972. Prvo dečije sedište Volvoa zakrenuto u suprotnom smeru od smera vožnje

Sedišta za decu, zakrenuta u smeru suprotnom od smera vožnje stvorene su kako bi podržala vrat i pomogla pri raspršivanju energije udarca na većem području. Frontalni udarci su najčešći i izazivaju najteže povrede.Volvo child safety seat_5824_1_5_1

1976. Booster jastuk – još jedna Volvo inovacija

Deca od tri do četiri godine starosti kao i starija, zahvaljujući booster jastuku, putuju u smeru vožnje uz korišćenje standardnog sigurnosnog pojasa. Politika Volvoa nalagala je da deca na ovaj način putuju sve dok ne dosegnu 140 cm visine, odnosno ne budu oko 10 godina starosti. Korišćenjem booster jastuka rizik zadobijanja povreda zbog nevezivanja smanjuje se za 75 odsto.

1990. Prvi integrisani booster jastuk za decu

Prvi integrisani booster jastuk bio je genijalna ideja, a predstavljen je u modelu 960 (srednja pozicija na zadnjoj klupi). U modelu Volvo S40 iz 1995. godine ova opcija je realizovana uz pomoć dva spoljna sedeća mesta na zadnjoj klupi.

1999. Prvo sedište zakrenuto u suprotnom smeru s ISOFIX piključcima

Prvo rešenje za standardizovana ISOFIX sidrišta imalo je dva sedišta u jednom. Svako od sedišta, jedno za bebe, a drugo za stariju decu, moglo je da se montira na isti ISOFIX okvir.Volvo child safety seat_7386_1_5_1

2007. Prvo u svetu dvovisinski integrisano booster sedište

Integrisano dvovisinsko booster sedište prvi put je predstavljeno u modelu V70. Zahvaljujući podesivoj visini, omogućena je idealna zaštita u skladu s fizičkim osobinama deteta. Dodati su i zatezači pojaseva prilagođeni detetu.

2014. Koncept dečijeg sedišta na naduvavanje

Inovacija, koja je još uvek u razvojnoj fazi, jednostavno se montira, odnosno skladišti u malu torbu kada je van upotrebe. To znači, da se dečije sedište jednostavno prenosi iz automobila u automobil i ne zauzima mnogo prostora.