Visoko oktanski vikend na Ušću

Proteklog vikenda na legendarnoj automobilskoj stazi Ušće u Beogradu prolamala se huka automobila spremnih za trku i nadmetanje njihovih vozača. Vozila se druga kružna trka letnje lige šampionta Srbije u automobilizmu koju organizuje Sportski auto i karting savez Srbije pod nazivom “Velika nagrada Beograda 2016”. Lepo vreme pogodovalo je svima, ali najviše gledaocima koji su iz hlada drveća posmatrali bravure autentičnih automobilskih entuzijasta.

Usce-10716-V.Radojkovic

Njihova autentičnost ogleda se pre svega u automobilima kojima su udahnuli novi život i osposobili ih za ono za šta oni nisu bili namenjeni ni kada su se pre više decenija proizvodili. Jugići i fiće, kojih je bilo ubedljivo najviše jurili su impresivnim brzinama stazom na Ušću u pravom takmičarskom žaru svojih vozača.

Na startu se pojavilo ukupno 64 takmičara razvrstanih u četiri divizije i sedam klasa, plus Kup fića. Vozilo se 23 krugova, osim za fiće gde ih je bilo 11. Dužina staze čija jednostavna konfiguracija podrazumeva duge pravce i krivine pod uglom od 90 stepeni iznosila je 2.250 metara. Takmičarima je bilo potrebno nešto više od jednog minuta da je pređu, a kakva se borba vodila ilustruju podaci o postignutim vremenima koji se po negde razlikuju u mili sekundama. Treća kružna trka letnje lige šampionta Srbije “Velika nagrada Beograda 2016” trebalo bi da se održi 28. avgusta.

Usce-10716-Kup_Fica

Pobednici druge kružne trke “Velika nagrada Beograda 2016” – (vozač, klub, automobil, vreme, najbrži krug):

Divizija 1 – Mali „N“

Aleksa Radojković, Auto Royal, Yugo, 30:16.537, 1:17.054,

Luka Kotorčević, ASK Užice Rally Team, Yugo, 30:17.546, 1:17.804
Željko Petrović, ASK Concord Racing, Yugo, 30:30.336, 1:18.395

Divizija 1 – Klasa I junior

Aleksa Radojković, Auto Royal, Yugo, 30:16.537, 1:17.054
Luka Kotorčević, ASK Užice Rally Team, Yugo, 30:17.546, 1:17.804
Marko Markov, ASK Akademac Racing, Yugo, 31:00.380, 1:19.308

Divizija 2 – Yugo hybrid
Časlav Tošić, AMSK KV Racing Team, Yugo, 28:28.783, 1:13.527
Dušan Nastasijević, ASK Sporticco, Yugo, 28:29.599, 1:13.211
Marko Pavličević, Topola ASK, Yugo, 28:53.855, 1:14.300

Usce-10716-R.Vojnovic

Divizija 3 – Klasa 1400 ccm N
Vuk Radenković, ASK Petro Max, Volkswagen Polo, 27:27.872, 1:10.767
Radmilo Vojnović, AMSK KV Racing Team, Volkswagen Polo, 27:28.845, 1:10.681
Mirko Deretić, ASK G.A.G.A. Racing Team, Peugeot, 106 27:49.708, 1:11.174

Divizija 3 – Klasa 1400 ccm A
Nenad Savić, WRR, Yugo, 1.4 27:25.419, 1:10.340
Mario Zahirović, ASK Centar Boban, Yugo, 1.4 28:11.941, 1:12.153
Marko Vukašinović, ASK Akademac Racing, Peugeot 106, 28:24.155, 1:12.271

Divizija 4 – Klasa 9 (SP 2000 ccm)
Mirko Milovanović, AK Ðelmaš Sport, Ford Fokus, 24:43.173, 1:02.863
Dragan Stojković, AMKK Verba sport, Alfa Romeo, 147 25:24,.655 1:02.944
Aleksandar Tošić, ASU Crvena Zvezda Racing, Honda Civic, 25:06.761, 1:02.741

Usce-10716-D.Stojkovic

Divizija 4 – Klasa 8 (E 1 do 2000 ccm)
Miodrag Marinković, ASK Petro Max, Ford Fokus, 23:22.893, 1:08.116

KUP Fića
Milen Simić, ASK Akademac Racing, Fića, 16:20.893, 1:24.780
Ivan Maganić, ASK Akademac Racing, Fića, 16:21.694, 1:24.593
Bojan Filipović, ASK Akademac Racing, Fića, 16:22.053, 1:25.077

Auto trke ubrzanja na 402 m za otvoreni Nacionalni šampionat Srbije

U istom terminu održana je i auto trka ubrzanja na 402 m (Street Race) na stazi iza Palate Srbija koja je dugačka 1.000 m. Trka se boduje za Nacionalni šampionat Srbije u auto trkama ubrzanja na 402 m i kao pozivna trka za takmičare drugih saveza. Ovom trkom obeležen je povratak tzv. street race takmičenja u Srbiju posle osmogodišnje pauze. Prve amaterske trke ubrzanja u našoj zemlji organizovane su na vojnom aerodromu u Batajnici 24. aprila 2005. godine.

Usce-10716-A.Tosic

Neočekivano veliko interesovanje oko 50.000 posetilaca dovelo je do saobraćajnog kolapsa što je ukazivalo na veliku popularnost ove vrste takmičenja. Street Race je auto-moto sport nastao tridesetih godina prošlog veka u SAD odakle se proširio širom sveta. Veoma je popularan i u Brazilu, Australiji, Japanu, ali i u većini evropskih zemalja. U svetu postoji i radi više od 350 staza na kojima se održavaju ova takmičenja.

Za prepravke i dorade automobila koji mogu da učestvuju u auto trci ubrzanja na 402 m nema nikakvih ograničenja, skoro sve je dozvoljeno i nema zabranjenih delova i
zahvata. Svrstavaju u klase prema vremenima, od najsporije klase od 17 sekundi, pa do najbrže klase od 7 sekundi.

Na trci je učestvovalo 74 takmičara kako iz Srbije tako i iz zemalja u regionu.

Usce-10716-M.Marinkovic

Prva mesta po klasama osvojili su: Dragan Ninković u klasi 16 (Srb, Fiat Punto 1,8 FWD 140 KS), Nebojša Jokić u klasi 15 (Srb, Honda Crx 1,6 FWD Turbo 200 KS), Dušan Petrović u klasi 14 (Srb, Opel Astra F 2,0 FWD Turbo 400 KS), Nemanja Petošević u klasi 13 (Srb, Mercedes E55 AMG 5,5 RWD 485 KS), Almin Gredić u klasi 12 (Hr, BMW E30 3,2 RWD Nitro 343 KS), Zoran Slavković u klasi 11 (Srb, Suzuki Swift 4,2 RWD Nitro 550 KS) i Dario Konopek u klasi 9 (Hr, Audi S2 2,7 4×4 1300 KS).

Najbolje vreme trke (time winner) od 9,927 sekundi postigao je Dario Konopek brzinom od 245 km/h.