UPOZORAVAJUĆI PODACI: Svaki drugi vozač pod dejstvom alkohola

Beograd, 30.10. 2017 – Iako skoro dve trećine ljudi smatra da ne bi trebalo da postoji tolerancija za vozače koji voze pod dejstvom alkohola, čak 68% vozača u svetu potvrdilo je da su vozili pod uticajem alkohola. To su pokazali rezultati globalnog istraživanja kompanije HEINEKEN, koje je kompanija predstavila studentima Ekonomskog fakulteta u Beogradu, na edukativnoj radionici o odgovornoj konzumaciji.

Radionice za studente sprovode se u saradnji sa Komitetom za bezbednost saobraćaja u okviru globalne Heineken kampanje „When you drive, never drink“. Cilj radionica je da na interesantan način prikaže upečatljive primere iz realnih situacija u saobraćaju i na taj način prenese poruku o važnosti odgovorne konzumacije koja će mladima biti podsetnik zašto nikada ne treba da upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola.

Bezbednost u saobraćaju je jako važna tema, i potrebno je mladima konstantno da govorimo o posledicama i opasnostima vožnje u alkoholisanom stanju, na potrebu poštovanja saobraćajnih propisa i odgovornog ponašanja dok su za volanom. Ulica nije trkačka staza, već mesto na kom smo odgovorni ne samo za svoj život, već i za živote drugih učesnika u saobraćaju. Poručio bih svima da budu fokusirani dok voze, jer je za tragediju dovoljan samo jedan trenutak nepažnje. Takođe, podsetio bih sve da je jako važno ne konzumirati alkohol dok voze“ poručio je naš najbolji automobilista Dušan Borković, koji je podržao aktivnosti kompanije HEINEKEN Srbija i celokupnu kampanju WYDND.

Govoreći o odgovornom ponašanju u saobraćaju, ekspert za korporativne poslove u kompaniji HEINEKEN Srbija Goran Stupar, ukazao je na važnost ove teme.

Odgovorna konzumacija predstavlja veoma značajan segment našeg poslovanja i trudimo se da iskoristimo svaku priliku da prenesemo poruku našim potrošačima. Želja nam je da podignemo svest i kontinuirano promovišemo bezbednost u saobraćaju i ovaj vid odgovornosti, kao društvenu normu ponašanja kada je vožnja u pitanju“, rekao je Stupar.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja dopunio je rezultate istraživanja upečatljivim primerima iz realnih situacija u saobraćaju.

U Srbiji je u proteklih 10 godina u saobraćajnim nezgodama u kojima su učestvovali vozači pod dejstvom alkohola poginulo više od 700 ljudi, dok je oko 20.000 teže i lakše povređeno“, izjavio je Okanović.

Osim upozoravajućih podataka u vezi sa odgovornom konzumacijom, studenti su imali priliku i da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa onako kako to rade kao profesionalni vozači.

Kompanija HEINEKEN Srbija i Komitet za bezbednost saobraćaja sprovešće edukativne radionice još i na Saobraćajnom, Pravnom i Fakultetu organizacionih nauka.