Turistička organizacija Nemačke promoviše dunavski region

Turistička organizacija Nemačke je na različitim nivoima aktivno uključena u razvoj i promociju na području dunavskog regiona. Kao panevropski plovni put Dunav u dužini od gotovo 3.000 kilometara povezuje ekonomiju i turističke atrakcije u devet zemalja._MG_2353

Kako bi to na pravi način iskoristila Turistička organizacija Nemačke je još 2013. zajedno sa Turističkom organizacijom Baden-Vitenberga i Turističkom organizacijom Bavarske razvila nove marketinške strategije za deo nemačkog Dunava. One se baziraju na strategiji dva stuba. Sa jedne strane Turistička organizacija Nemačke bi u inostranstvu trebalo da ojača brend „Nemački Dunav“. Sa druge strane „Nemački Dunav“ se u okviru panevropske saradnje sa strateškim partnerima, poput Dunavskog centra za kompetenciju (od 2010.) pozicionira na tržištima.

Petra Hedorfer, predsedavajuća Upravnog odbora Turističke organizacije Nemačke objašnjava: „Dunav je važan faktor panevropske turističke industrije. U Nemačkoj su se duž prvih kilometara Dunava, od izvorišta do Pasaua, ugnjezdile mnoge turističke atrakcije, među njima i Regensburg, spomenik svetske kulturne baštine pod zaštitom Uneska. Podunavski region je sa porastom poseta Nemačkoj od preko 21 posto od 2011. pokazao ubrzano rastući potencijal i označen je kao važno izvorno tržište za nemački dolazni turizam.“Badespass

Turistička organizacije Nemačke u okviru panevropske saradnje i Evropske strategije dunavskog regiona (EUSDR) aktivno podržava Upravni komitet EUSDR-a. On koncipira razvoj brenda dunavskog regiona kao i razvoj kulturnih ruta i održivih turističkih proizvoda duž Dunava. Tako Turistička organizacija Nemačke na centralnom internet portalu Dunavskog centra za kompetenciju podunavskih zemalja www.danube.travel predstavlja 32 nemačka grada koja leže na obalama Dunava. Video blogeri dele svoje utiske sa putovanja Dunavom. Želju za putovanjem budi i galerija fotografija facebook stranice „My Danube Travel“.

Petra Hedorfer, predsedavajuća Upravnog odbora Turističke organizacije Nemačke, objašnjava: „Angažovanjem u međunarodnoj evropskoj dunavskoj strategiji možemo iskoristiti brojne sinergije. Značaj podunavskih zemalja kao izvornog tržišta za nemački dolazni turizam kontinuirano raste: U toku 2014. godine posredstvom naše agencije u Beogradu koja je zadužena za tržišta jugoistočne Evrope generisano je 2,1 milion putovanja – što predstavlja porast od 8,1 procenata u odnosu na prethodnu godinu.“IMG_6339-1 (1)

Raznoliki predeli i kultura duž toka Dunava u Nemačkoj sa velikim i malim gradovima i okolnim seoskim područjima nalazi se u fokusu zajedničke marketinške inicijative Turističke organizacije Nemačke i lokalnih turističkih organizacija Baden-Vitenberga, Bavarske i gradova na obalama Dunava. Petra Hedorfer o ovoj saradnji kaže: „U okviru brenda ‚Mladi Dunav‘ sa našim partnerima u Baden-Vitenbergu i Bavarskoj gradimo zajednički krov pod koji bismo podveli sa jedne strane ponude gradova i regiona, i sa druge potražnju najvažnijih tržišta. Ciljane marketinške kampanje trebalo bi da u inostranstvu povećaju svest o ovom regionu i stimulišu dolazni turizam na tom području“.

Značaj Mladog Dunava kao „izvora Evrope“ objašnjava Andreas Braun, direktor Turističke organizacije Baden-Vitenberga: „Kod nas u južnoj Nemačkoj ne izvire samo važna evropska reka već tu leže i evropski kulturni počeci. Upravo su na tom mestu, nedaleko od Dunava pre oko 40.000 godina u pećinama Švapske Jure nastala najstarija umetnička dela čovečanstva, tu su izgrađene najstarije sojenice i tu je pejzaž obeležen brojnim dvorcima, palatama i manastirima.“ Nigde se počeci evropske kulture ne mogu bolje doživeti nego proputovanjem duž gornjeg toka Dunava.Bild-6

„Brojne ponude u Bavarskoj povod su zbog koga pozivamo naše goste da putuju‚ suprotstavljajući se rečnoj struji,‘“ dodaje Jens Huvald, direktor Turističke organizacije Bavarske. „Želimo da inspirišemo turiste da istažuju Dunav i to ne putujući na tipičan način, nizvodno, već upravo suprotno, krećući se ka zapadu. Kako bismo se obratili novoj ciljnoj grupi informišemo potencijalne turiste o nekonvencionalnim i novim ponudama u dunavskom regionu. Tako na primer naši posetioci uz pomoć fantastične audio ture mogu upoznati rimski grad Gincburg, u Novom Ulmu uživati u segvej turi ili otkriti dizajn i stil života u Ingolštatu.“

Kao naročito važna izvorna tržišta za nemačke podunavske gradove i istovremeno posebno obimna tržišta za nemački turizam uopšte okarakterisane su Austrija, Švajcarska, Holandija, kao i Italija i SAD. Već ove godine sprovode se marketinške aktivnosti u Austriji, Švajcarskoj i Holandiji. U 2016. planirane su dalje aktivnosti i kampanje u Italiji i SAD-u.
Turistička