Toyota, Nissan, Honda i Mitsubishi razvijaju infrastrukturu za punjenje hibridnih vozila

26 Nov 2014

Tokio, Japan – Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Co, Ltd, Honda Motor Co, Ltd, i Mitsubishi Motors Corporation su najavili zajednički rad na instalaciji punjača za električna vozila (PHV, PHEV, EV*1) i izgradnji mreže za punjenje koja će vozačima u Japanu omogućiti lašku upotrebu svojih vozila.

Pomak je napravljen jer je prepoznata potreba za brzim razvojem infrastrukture za punjenje, što će popularizovati upotrebu električnih vozila. Uz subvencije japanske vlade, četiri proizvođača automobila će snositi deo troška instalacije uređaja za punjenje. Oni će takođe zajednički raditi na razvoju praktičnije i šire dostupne mreže za punjenje, u saradnji sa kompanijama koje već pružaju takve usluge, a u kojima ova četiri proizvođača automobila već imaju finansijski udeo.

PRIUS_PLUG-IN_HYBRID_TEC_03_2012__mid

Trenutno u Japanu postoji oko 1700 uređaja za brzo punjenje i nešto preko 3000*2 normalnih punjača, što je nedovoljno. Osim toga, saradnja između postojećih pružalaca usluga može da se poboljša, kako bi se korisnicima ponudila bolja usluga. Vlada je obećala subvencije u iznosu od 100,5 milijardi jena za postavljanje uređaja za punjenje, a kao deo ekonomske politike za fiskalnu 2013. godinu, radi brzog razvoja infrastrukture za punjenje i popularizaciju električnih vozila i alternativnih izvora energije. Trenutno, svaka prefektura u Japanu razrađuje plan za korišćenje ovih subvencija. Uz snažnu podršku, četiri proizvođača automobila će zajedničkim snagama postaviti punjače. Do sada je svaki proizvođač automobila razmatrao moguće lokacije uređaja za punjenje. Sada su se složili da rade zajedno, uz razumevanje da je infrastruktura za punjenje javno dobro i da treba što pre da se izgradi, jer će subvencije biti dostupne ograničen period vremena.

Trenutno postoji tri načina punjenja električnih vozila: osnovno punjenje, gde se automobil puni u privatnim kućama ili stanovima; punjenje na nekom odredištu, gde se automobil puni na mestima kao što je tržni centar, robna kuća ili porodični restoran; i punjenje na putu na lokacijama koje imaju servise, odmarališta uz put (michi no eki), benzinske pumpe i prodavnice. Kako za punjenje na putu, tako i za punjenje na odredištu, normalno punjenje je prikladno za duže zadržavanje, dok je brzo punjenje prikladno za kratke pauze.

PRIUS_PLUG-IN_HYBRID_DET_03_2012__mid

Kada je u pitanju upotrebljivost, PHV i PHEV vozila će imati veliku korist od razgranate mreže za punjenje, jer će to maksimalno povećati dužinu vožnje u električnom načinu rada i stoga smanjiti potrošnju goriva. Električna vozila (EV), koja ne ispuštaju emisije štetnih gasova, mogu da iskoriste proširenu mrežu za punjenje kako bi povećala domet na dužim putovanjima.

Na osnovu ovog sporazuma, četiri kompanije će zajednički raditi na sledećem:

1. Instalacija punjača u Japanu
U toku su studije za povećanje broja normalnih punjača za 8000 i brzih punjača za 4000. Normalni punjači će se ugraditi u komercijalne objekte (npr. veliki tržni centri, robne kuće i porodični restorani), ili u objekte uz put na kojima se vozači duže zadržavaju (npr. servisi i odmarališta uz put). Brzi punjači će se ugrađivati na mestima gde se vozači kraće zadržavaju (npr. parking uz autoput, prodavnice i benzinske pumpe).

2. Promovisanje uređaja za punjenje kroz privremeno snošenje troškova ugradnje i održavanja

3. Izgradnja infrastrukture za punjenje koja korisnicima omogućava da lakše koriste svoja „plug-in“ hibridna i električna vozila
Saradnja sa kompanijama koje trenutno pružaju usluge punjenja, a u koje su ovi proizvođači automobila već investirali (Japan Charge Network Co, Ltd, Charging Network Development, llc i Toyota Media Service), će omogućiti izgradnju upotrebljivije mreže za punjenje. Primer toga je mogućnost punjenja automobila na bilo kom mestu sa jednom karticom za plaćanje.

4. Saradnja sa vladinim agencijama i lokalnom samoupravom
Električna vozila su pogonska snaga svih inicijativa za korišćenje alternativnih izvora energije. Vlada želi da poveća upotrebu nove generacije ovih vozila, uz plan da ona čine 15 do 20 odsto prodaje novih automobila u 2020. godini. Četiri proizvođača automobila su se obavezala da će razviti infrastrukturu za punjenje koja će biti jednostavnija za korisnike i tako doprineti stvaranju društva u kom će upotreba električnih vozila biti maksimalno povećana.