Tematski marketing turističke destinacije Nemačke

09 Avg 2015

Popularnost Nemačke kao turističke destinacije u stalnom je porastu u svim zemljama jugoistočne Evrope. U srcu brenda turističke destinacije Nemačke čvrsto su usidrena dva glavna aspekta ponude, kultura i priroda. One su osnova za tematski marketing kojim Turistička organizacija Nemačke u međunarodnoj konkurenciji destinacija kreira nepogrešiv profil brenda Nemačke kao turističke destinacije.Beethoven-Denkmal_in_Bonn_c_Tourismus__Congress_GmbH_Region_Bonn___Rhein-Sieg_Ahrweiler_RET

Turistička organizacija Nemačke je u okviru svoje dvogodišnje kampanje „Fascinacija ujedinjenjem“ fokusirana na obeležavanje 25. jubileja od pada Berlinskog zida u novembru 1989. i događaja koji su usledili i na posletku doveli do ponovnog ujedijenja Nemačke u oktobru 1990. „Sa gotovo 17,4 miliona noćenja inostranih gostiju u 2014. godini Nemačka beleži od 1993. natprosečan rast poseta od čak 407 procenata“, kaže Petra Hedorfer, predsedavajuća Upravnog odbora Turističke organizacije Nemačke.

Centralni element je međunarodni video-bloger projekat, koji klipovima prikazuje dobrobiti koje su pojedinačne savezne države imale nakon ujedinjenja. Klipovi su dostupni na YouTube kanalu Turističke organizacije Nemačke http://www.youtube.com/germanytourism kao i na internet stranici kamanje http://www.germany.travel/faszination-einheit.Bildnr_52_RET

Tematskom kampanjom „Tradicija i običaji“ Turistička organizacija Nemačke u 2015. povezuje tri stuba „Kulinarstvo u Nemačkoj“, „Živa tradicija“ i „Umetnost i zanatstvo“ i na taj način predstavlja s jedne strane pozitivnu i modernu sliku Nemačke kao turističke detinacije, a sa druge živopisnu i autentičnu tradiciju i njihovu ukorenjenost u današnjem društvu. Petra Hedorfer objašnjava: „Trenutno je 22 posto poseta Nemačkoj vezano za naše seoske regione. Kako bismo unapredili aktuelni trend izvornosti i autentičnosti trudimo se da temom ‚Tradicija i običaji‘ promovišemo turistički razvoj u seoskim predelima i time brend Nemačke kao turističke destinacije pozicioniramo u čitavom rasponu od tradicionalnog do modernog“. Centralni elementi kampanje su izveštaji internacionalnih blogerskih tura kao i Instagram tura. Pored live izveštavanja na socijalnim mrežama, ovi sadržaji dostupni su i na posebnom socijalnom zidu putem heštega
#JoinGermanTradition.Natur_geniessen

Proputovanja su sa tržišnim udelom od 24 procenta jedan od najvažnijih vidova odmora u Nemačkoj. Upravo iz tog razloga Nemačka ima široku mrežu ruta: Bilo automobilom, motorom ili biciklom – mogućnosti za individualna putovanja su neograničene. I to je idealan preduslov za promociju više od 150 turističkih ruta u Nemačkoj. Tematska kampanja Turističke organizacije Nemačke istovremeno daje podršku razvoju turizma u seoskim regionima. U okviru kampanje internet stranica posvećena turističkim rutama na sajtu www.germany.travel biće kompletno redizajnirana i iznova pokrenuta. Centralni projekat je PR akcija međunarodnih fotoreportera.

Nemačka predstavlja kulturnu destinaciju broj jedan među Evropljanima. U posebne kulturne turističke atrakcije ubraja se 39 Uneskovih spomenika svetske kulturne baštine – među njima i stari grad Regensburg sa Štatamhof četvrti, koji je na listi od 2006. godine. Vrhunska kulturno-umetnička ponuda sa obiljem manifestacija u svim gradovima i regionima Nemačke predstavlja pravi magnet za goste iz inostranstva.