Peter Schreyer, glavni dizajner i predsednik korporacije Kia Motors, ovih dana obeležava 10 godina rukovođenja dizajniranjem novih vozila ovog korejskog brenda. U periodu njegove dizajnerske ‘vladavine’ je proizvodnja vozila Kia porasla s 1,1 miliona vozila u 2005. na impresivnih 3,05 miliona vozila u 2015. godini. Peter Schreyer je najzaslužniji za Kijinu revoluciju u dizajnu u zadnjoj deceniji. Njegov rad je doveo do iskoraka, koji je značajno promenio način na koji stranke širom sveta gledaju na Kiju.

kia-president-and-cdo-peter-schreyer-medium

Izgradnja novog imidža Kije

Kia je do 2006., kada joj se pridružio Peter Schreyer kao glavni dizajner, uradila brojna unapređenja. Te godine je brend u Evropi predstavio model cee’d koji se i proizvodi u Evropi, a uz njega i revolucionarnu 7-godišnju fabričku garanciju (do 150.000 pređenih kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). S novom fabrikom u Slovačkoj je Kia povećala svoje proizvodne kapacitete.

Kupci širom sveta su tada u sve većem broju počeli shvatati vrednost i kvalitet vozila Kia, pri čemu je Schreyerov svež dizajnerski pristup puno doprineo u transformaciji brenda i njegovog imidža.
Peter Schreyer objašnjava: “Kada sam počeo raditi u Kiji bilo je jako važno da izgradimo identitet i neku konsistentnost brenda. Priča o nastanku naših vozila je više od puke estetike, jer uključuje odabir kompleksnih ideja, koje moraju kreirati nešto, što stvara emocionalnu reakciju.”

Zamišljena vizija se u godinama koje su sledile ostvarila kroz konsistentni dizajn čitave game modela Kia, s prepoznatljivim elementima, koji se pojavljuju kod svih novih modela Kia. Schreyerov zacrtani smer je odredio jasan identitet Kije, povećao prepoznatljivost brenda i pokrenuo masovnu proizvodnju brojnih modernih i progresivnih dizajna modela.

2011-kia-gt-concept-car-medium

‘Korejsko je kul’: inspiracija, koja se krije iza dizajna

Schreyeru i njegovim dizajnerskim odeljenjima je pri preobrazbi Kijine game modela bila od pomoći sve veća popularnost korejske kulture širom sveta – K-Pop, ‘Gangnam Style’, moderna arhitektura i lokalna korejska umetnost.

Peter Schreyer to objašnjava: “Za dizajnera nije samo važno da gleda auta nego i da ga zanimaju arhitektura, umetnost, muzika, industrijski dizajn … različite stvari. Sve to utiče na nas i mi utičemo na njih. Ljudi danas bolje poznaju Koreju i šta se tamo događa. Po jednoj strani još uvek imate u Seulu taj ‘puls’, a po drugoj strani tišinu, koncentraciju. Oboje inspiriše, ne samo mene, nego i naše dizajnere.”

Suprotnosti su ono što oduševljava dizajnerski jezik Kijinih modela. Schreyer dodaje: “Imamo riznicu u kojoj možemo naći inspiraciju u umetnosti,kao i jednostavnost – luksuz
praznog prostora i površina. To je vrlo jednostavno, ali urađeno s velikom dozom truda i koncentracije.”

Schreyerova filozofija dizajna potvrđuje tu inspiraciju Korejom: ‘jednostavnost ravnih linija’, koja je karakteristična za celu njegovu karijeru. Širenje globalne mreže dizajnera dovelo je
do različitih interpretacija tog pristupa, s dizajnerskim centrima u Kaliforniji, Frankfurtu i korejskom Namyangu, gde je Kijin centar za istraživanja i razvoj.

schreyer-at-2016-kia-global-distributors-convention-medium

Promena shvatanja Kije kao brenda

Kia Optima iz 2010. je jedan od prvih modela, koji su u potpunosti nastali pod vođstvom Petra Schreyera i danas predstavlja tipičan primer nedavne dizajnerske preobrazbe Kijine game modela. Dizajn Optime je, pored novih tehnologija i veće profinjenosti nego kod prethodne varijante, Kijinoj gami modela dao novu dimenziju i iz korena promenio način na koji su ljudi širom sveta počeli gledati na Kiju. Najnovija generacija Optime, predstavljena ove godine, takođe je zadržala jedinstven karakter.

I svi ostali modeli Kije, koji su od tada predstavljeni – Peter Schreyer je odgovoran i za nastanak brojnih koncepata –, pomerali su granice Kijinog dizajnerskog jezika. Koncepti, kao
što su Track’ster (2012), GT4 Stinger (2014) i Ray (2010) predstavili su Kijiinu uzbudljivu viziju dizajna u budućnosti.

Dizajn koji odudara

Schreyerovi dizajnerski najatraktivniji modeli su Soul, koji je svojim neobičnim, cool izgledom i alternativnim imidžom “promenio brend” inova Optima Sportswagon, pravi “evropski lifestyle auto”, čija prodaja počinje uskoro. Koncept koji ostavlja bez daha – Kia GT, predstavljen na salonu u Frankfurtu 2011. godine, najavio je kako bi trebala izgledati Kijina buduća sportska limuzina s četvero vrata.

kia-optima-sw-medium

Koncept GT je inače Schreyerov najdraži model Kije: “Znate kako je, kada imate više dece. Nikada ne možete reći koje vam je najdraže. Sve ih volite. To važi i za mene i za sve
automobile koje sam dizajnirao, ali ipak moram priznati da jedan odskače. Koncept GT je bio projekat iz snova za mene i naše dizajnere, jer smo imali priliku kreirati pravi GT – vozilo s
kojim putujete sa stilom.”

Budućnost Kijinog dizajna

Dizajn je odigrao ključnu ulogu u preobrazbi brenda Kia i njenih modela u poslednjih nekoliko godina, a tako će biti i ubuduće. Novi modeli u novim razredima zajedno s nastavkom uspešne priče aktuelnih modela znače da će dizajn i dalje biti u središtu Kijinog uspeha.

Schreyer završava rečima: “Ono što me zaista oduševljava je brza evolucija kompanije. Brend koji ste poznavali pre deset godina više ne postoji. To možete videti čak i u najsitnijim detaljima, a i osetiti u savremenim teksturama i materijalima. I doživeti na načine koji su međusobno povezani. Kada koračamo napred važno je da stvari menjamo zbog unapređivanja, a ne zbog drugačijeg izgleda.”