Mazda je ove nedelje predstavila novu generaciju Mazde3, a sada se najavljuje i prvi električni automobil japanske kompanije. Prema informacijama pojedinih medija biće to potpuno nov model koji neće biti baziran na nekom postojećem, a planiran je za 2020. godinu. Iz kompanije nisu ništa potvrdili, ali je direktor dizajnerskog odeljenja izjavio da ne žele da model bude “digitalan”. “Ne želimo da EV izgleda kao frižider poput nekih drugih proizvođača”, rekao je šef evropskog dizajnerskog odeljenja Džo Stenuit. Malo se zna o najavljenom modelu, ali je poznato da je Mazda udružila snage sa Toyotom i Densom u zajedničkom razvoju tehnologije za električna vozila još 2017. Međutim, direktor Mazde Evropa Džef Gajton je rekao da EV neće biti proizvod te saradnje, već da je Mazda mnogo ranije počela razvoj na svom modelu.

Nova Mazda3 stiže sa AWD i manuelnim menjačem

Iako to čelnici japanskog proizvođača nisu potvrdili, nova Mazda 3 trebalo bi da dođe i u opciji sa pogonom na sva četiri točka i manuelnim menjačem. Na Sajmu automobila u Los Anđelesu gde je otvkrivena nova generacija Mazde 3, izložen je predproizvodni model koji je imao oznaku AWD i šestostepeni menjač.  Portparol Mazde je rekao da trenutno nema informaciju o kombinaciji pogona i motora.  Mazda 3 stiže sa novom generacijom Skyactiv-X motora, u verzijama sa 1,5 i 2,0-litarskim benzincima i 1,8-litarskim dizelašem.  Nema podataka o performansama, kao ni cenama. Prodaja nove Mazde 3 kreće početkom 2019.

Ipak…Mazda odoleva “zelenom” talasu – nastavlja da razvija SUS motore. Iako su električni i hibridni automobili sve popularniji u svetu, Mazda ostaje verna motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Bez obzira što EV i hibridi lakše prolaze sve oštrije ekološke standarde, nisu uvek u prednosti u odnosu na automobile koje pokreću motori na fosilna goriva.
Zbog načina proizvodnje električne energije u Mazdi nemaju nameru da se odreknu benzinaca, pa ni dizelaša. To je istakao direktor razvojnog odeljenja u Mazdi Ičiro Hirose koji veruje da još ima prostora za znatna poboljšanja SUS motora, koji će rezultovati s 30 odsto manjom potrošnjom goriva u odnosu na motore aktuelne generacije.


Mazda će se pored razvoja novih tehnologija za benzinske i dizelske motore (koji su optimalno rešenje za pokretanje velikih i teških automobila) vratiti i razvoju rotacionog motora. Prvi u nizu najmodernijih benzinskih motora nove SkyActiv generacije s kojim pored konvencionalnog načina sagorevanja smeše u cilindrima stiže i mogućnost sagorevanja pomoću visoke kompresije predstavljen je sa četvrtom generacijom Mazde 3.  Naravno, Mazda neće u potpunosti ignorisati EV trend, najavljuje svoj prvi električni automobil za 2020.