Promet kompanije Bosch prvi put premašio 70 milijardi evra

U 2015. godini, Bosch Grupa je prema preliminarnim podacima prvi put zabeležila promet od preko 70 milijardi evra. Kompanija je uspela da poveća prihode za oko deset procenata u prošloj godini.1 Shodno tome su se povećale i zarade. Uključujući vanredne efekte, zarade pre kamata i poreza (EBIT) su porasle na oko pet milijardi evra. Korigovane za vanredne efekata, zarade iznose približno 4,5 milijardi evra. EBIT marža iz poslovanja je iznosila oko 6,5 procenata, što je više u odnosu na prethodnu godinu kada se obračuna na uporedivoj osnovi.

1-RB-21067_1

Sopstveni kapital ostaje stabilan a likvidnost i dalje ostaje visoka uprkos milijardama koje su potrošene na akvizicije kompanija BSH Hausgeräte GmbH i Robert Bosch Automotive Steering GmbH. “Zahvaljujući našoj inovativnoj snazi, bili smo u mogućnosti da uspešno nastavimo naš trend rasta u izazovnom poslovnom okruženju i velikom broju stagnirajućih tržišta u 2015. godini. Glavni pokretač ovog pozitivnog poslovnog razvoja je bio sve veći broj tehnologija za povezani svet”, rekao je dr Volkmar Dener, predsednik upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH.

Bosch oblikuje digitalnu transformaciju Naročito povezivanje preko interneta stvari trenutno transformiše poslovanje kompanije Bosch, u nekim slučajevima na fundamentalnom nivou. Bosch je jedina kompanija u svetu koja je aktivna na sva tri nivoa interneta stvari. Bosch Grupa nudi ključne tehnologije koje omogućavaju povezivanje kao što su senzori i softver, a takođe razvija i nove usluge po ovom osnovu. „Sa našim iskustvom u pogledu senzora, softvera i usluga, mi oblikujemo povezani svet i otvaramo nove poslovne mogućnosti. ‘Digitalna transformacija’ je za nas sve samo ne pretnja. Umesto toga, mi je vidimo kao ogromnu priliku“, nastavio je Dener. Pre samo nekoliko nedelja, na primer, kompanija je najavila ulazak na tržište inteligentnih domova. Na Sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, Bosch je po prvi put javnosti predstavio svoj sistem inteligentnog doma.

Poslovni učinak u 2015. godini po poslovnim sektorima Razvoj prodaje je u 2015. godini varirao u četiri poslovna sektora. Kako objašnjava dr Stefan Asenkerschbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika upravnog odbora, “U 2015. godini smo dodatno poboljšali našu poziciju na tržištu i konkurentnost u mnogim oblastima, i stekli udeo na tržištu.” Uprkos slabom rastu u globalnoj proizvodnji vozila, poslovni sektor Mobility Solutions je prema preliminarnim podacima uspeo da značajno poveća promet. Ukupno gledano, promet je porastao za dvanaest procenata na 41,7 milijardu evra u 2015. godini. Među najuspešnijim proizvodima kompanije Bosch prošle godine su bili benzinski i dizel sistemi za ubrizgavanje, sistemi za asistenciju vozaču, i audio, video i sistemi za obaveštavanje. Poslovni sektor Consumer Goods je takođe zabeležio veoma snažan rast. Ovde je Bosch bio u mogućnosti da za godinu dana poveća svoju prodaju za 9,3 procenata na 17,2 milijarde evra. Najprodavaniji proizvodi ovog sektora uključuje bežične električne alate i aparate za domaćinstvo, kao što je povezani niz rerni.

[©(c)Roland Halbe; Veroeffentlichung nur gegen Honorar, Urhebervermerk und Beleg / Copyrightpermission required for reproduction, Photocredit: Roland Halbe]

Poslovni sektor Energy and Building Technology beleži rast od jedanaest procenata, koji je značajno viši nego prethodne godine. Sektor je ostvario promet od 5,1 milijardi evra. Ovaj uspeh se na prvom mestu može pripisati uslugama, sistemima bezbednosti za velike infrastrukturne projekte i povezanim tehnologijama za inteligentno grejanje. Na poslovni sektor Industrial Technology i dalje utiče slabost u segmentu mašinstva. Prodaja je za godinu dana pala za 1,7 procenata na 6,6 milijardi evra. Ogranak pogonske i upravljačke tehnologije je doživeo dalji pad u važnim segmentima mašinskog tržišta u 2015. godini.

Poslovni uspeh u 2015. godini po regionima Poslovanje kompanije Bosch u Evropi se razvijalo na ohrabrujući način u 2015. godini. Rast prodaje u regionu je bio značajno snažniji nego u 2014. godini: prema preliminarnim podacima, Bosch je povećao svoj promet za 4,2 procenta na 37,5 milijardi evra. Prodaja se na pozitivan način razvijala i u Nemačkoj takođe. Bosch je zabeležio posebno vidljivo povećanje prodaje u Severnoj Americi. Tamo su prihodi od tehnologija i usluga kompanije porasli za značajnih 24 procenta na 12,6 milijardi evra. U Južnoj Americi, situacija ostaje otežana. To se takođe ogleda i u razvoju prodaje Bosch Grupe. Prema preliminarnim podacima, u 2015. godini je zabeležena prodaja od 1,4 milijarde evra što je za 13 procenata manje u odnosu na prethodnu godinu. U Azijsko-pacifičkoj regiji, Bosch je zabeležio rast od 16 procenata na 19,1 milijardi evra. Bosch vidi dugoročni potencijal u Africi. U 2015. godini kompanija nastavlja da ovde širi svoje aktivnosti.

Povećanje broja zaposlenih u Evropi, Azijsko-pacifičkoj regiji i SAD Širom sveta, Bosch Grupa zapošljava otprilike 375.000 zaposlenih što je podatak na dan 31. decembar 2015. godine. Na ukupnom nivou je broj zaposlenih povećan za 17.600 u 2015. godini. Najveće povećanje broja zaposlenih je bilo u centralnoj i istočnoj Evropi, Azijsko-pacifičkoj regiji i Sjedinjenim Državama. Posebno su bili traženi IT stručnjaci.

2016 – Optimistični izgledi uz oprez Za 2016. godinu, Bosch predviđa samo umeren rast od 2,8 procenata za globalnu ekonomiju. “Moramo da se pripremimo za jače oscilacije na našim tržištima, kako na regionalnom tako i u pojedinim privrednim granama”, rekao je Asenkerschbaumer. Geopolitički, situacija u 2016. godini će ostati složena i okarakterisana znatnom neizvesnošću. Bez obzira na to, Bosch želi da nastavi sa svojim trendom rasta u tekućoj godini i da raste brže od svojih brojnih tržišta. Uprkos ogromnim investicijama u cilju obezbeđivanja dugoročne održivosti kompanije, rezultat i EBIT iz poslovanja treba dodatno unapređivati.

1-RB-21095_1
Jednostavniji, lakši i sveukupno bolji život sa povezanim tehnologijama Strateški cilj kompanije Bosch je da ponudi tehnologije za povezanu mobilnost, povezanu proizvodnju, kao i za povezivanje energetskih sistema i zgrada. Kompanija je lansirala niz novih tehnologija u ovoj oblasti u 2015. godini. „Povezana tehnologija je ključ za suočavanje sa izazovima u budućnosti, kao što su nestašica resursa i urbanizacija“, rekao je Dener. Na primer, u inteligentno povezanoj zgradi, potrošnja energije se može smanjiti i do 40 procenata. Do 2020. godine, oko 230 miliona ili 15 procenata svih domaćinstava širom sveta će biti opremljeno tehnologijama inteligentnog doma. “Povezana tehnologija i sistemi moraju da ponude jednostavan i intuitivan rad za korisnike”, nastavio je Dener. Iz tog razloga, razvoj sistema inteligentnog doma kompanije Bosch je fokusiran na doživljaj korisnika. Predstavljajući jedinstvenu platformu, sistem omogućava inteligentno umrežavanje uređaja kao što su grejanje, aparati za domaćinstvo, sistemi za zabavu, rasveta, kao i sigurnosni sistemi. Svim povezanim uređajima u domu se može upravljati putem pametnog telefona ili tableta uz pomoć jedne aplikacije.

Bosch prepoznatljiv po snazi u već poznatim oblastima, usudio se da se uključi u nove oblasti “Uključujemo se na nova, obećavajuća tržišta kao što su inteligentni domovi i povezana industrija, a u isto vreme grabimo svaku priliku koja se pojavi na našim tradicionalnim tržištima”, rekao je Dener. Ove prilike uključuju elektrifikaciju mobilnosti. Jedan od najvažnijih akvizicija 2015. godine je bila akvizicija SAD startup-a tehnologije akumulatora Seeo Inc. Bosch sada poseduje pionirsko praktično znanje u oblasti ćelija u čvrstom stanju. Kako je Dener objasnio, „Bez obzira na to da li se ovaj posao razvija na evolutivni ili način sa prekidima, Bosch će nastaviti da bude deo toga.” Bosch takođe vidi veliki potencijal u segmentima dvotočkaša i komercijalnih vozila. Za oba segmenta, kompanija je nedavno osnovala namenske jedinice u cilju da bolje usluži tržište i zadovolji potrebe kupaca. Automatizacija, elektrifikacija i povezivanje – tri glavna trenda u mobilnosti – takođe će imati dugoročni uticaj na komercijalna vozila i dvotočkaše. U segmentu komercijalnih vozila, automatizacija će igrati sve važniju ulogu u smanjenju nesreća. Sistemi za ubrizgavanje kod dvotočkaša – za razliku od karburatorskih sistema koji se danas uobičajeni – smanjuju potrošnju goriva i na taj način daju važan doprinos u očuvanju resursa, posebno u zemljama u razvoju.

Smanjenje gasova staklene bašte – nemoguće bez dizel motora U ovom kontekstu, Dener je takođe naglasio značaj dizel tehnologije za ispunjavanje globalnih ciljeva u pogledu zagrevanja. „Samo se uz dizel, na primer, mogu postići ambiciozni ciljevi za CO2 u EU.“ Dizel vozila emituju znatno manje CO2 nego uporediva vozila koja idu na benzin. „U raspravi o kvalitetu vazduha kao i čestica u našim gradovima, dizel nije deo problema već deo rešenja“, rekao je Dener. Zahvaljujući modernoj tehnologiji filtera, nastavio je on, dizel vozilo čak može pročistiti čestice iz okolnog vazduha u velikim gradovima. „Dizel je mašina za čišćenje vazduha.“ Dener je ponovio svoje uverenje da dizel pogonski sistem može da postane još bolji. Bosch ima tehnologiju, rekao je on, da dovede emisije azot oksida iz dizela na izuzetno nizak nivo, čak i u realnim uslovima vožnje. „Naš je razvojni cilj da dizel vozila zadovolje važeće standarde, ne samo na probnom stolu, već i na putevima“, dodao je on. Već neko vreme, dakle, Bosch eksplicitno podržava uvođenje realnijih ciklusa testiranja i merenja stvarnih emisija tokom vožnje. Dener je takođe govorio i u prilog redovnih kontrola proizvodenih vozila od strane nezavisnih instituta za ispitivanje.