Korporacija Kia Motors ovih dana slavi značajno dostignuće – od početka 90-ih prošlog veka prodato je čak 5 miliona primeraka sportskog terenca Sportage, globalno najprodavanijeg modela ovog južnokorejskog branda. Sportage, premijerno predstavljen 1993., nakon četiri generacije u svojoj 25. godini došao je do značajne prodajne prekretnice. Najnovija generacija modela, predstavljena 2016., je najpopularnija do sada – u 2017. godini Sportage je mesečno našao oko 38.000 novih kupaca.

“Vrlo smo ponosni da smo s našim prodajnim hitom dostigli ovu prekretnicu. Rastuća popularnost Sportaga govori o širini njegove privlačnosti kod kupaca širom sveta,” kaže Ho Sung Song, izvršni potpredsednik globalnog poslovanja. “Sportage je već od 1993. godine merilo uspešnosti u razredu kompaktnih sportskih terenaca, a njegov uspeh je zaslužan i za nastanak različitih Kijinih sportskih terenaca i krosovera – kao i nekoliko novih modela, koje uskoro predstavljamo.”

U 2016. i 2017. je Sportage prestigao Rija i postao globalno najprodavaniji model Kije. Povećana prodaja Sportaga u januaru i februaru 2018. – 36.632 i 32.930 vozila – je razlog za novi proizvodni rekord.

Sportage je javnosti prvi put predstavljen 1991. na salonu automobila u Tokiju. Kao koncept ‘urbanog SUV-a’ je utelovljavao ideju kompaktnog, praktičnog sportskog terenca, primerenog za upotrebu u različitim sredinama. Prva generacija Sportaga je bila trenutni hit, jer su ih ukupno prodali više od 500.000.

Prodaja druge generacije Sportaga je za 7 godina dostigla čak 1.223.776 primeraka. Treća generacija modela je do miliona prodatih primeraka došla za samo 4 godine, čime je Sportage dostigao dva miliona za 6 godina postojanja.

Četvrta, sadašnja generacija Sportaga donosi odvažan i progresivan dizajn, dok istovremeno nudi veću praktičnost i veliki izbor tehnologija zaduženih za udobnost i bezbednost. Njegovi motori i menjači omogućavaju nižu potrošnju goriva i bolje performanse, zbog čega zadovoljavaju različite potrebe najzahtevnijih kupaca.

Kia Sportage je osvojio nekoliko prestižnih dizajnerskih nagrada. To su između ostalog nagrade ‘iF Design’ i ‘red dot’ za treću i četvrtu generaciju modela, koji se mogu pohvaliti i maksimalnom ocenom 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP testovima sudara.

Uprkos tome što su baš sve generacije Sportaga bile uspešne, sadašnja, četvrta je sasvim sigurno najpopularnija od svih. U januaru ove godine, samo 29 meseci od početka prodaje premašeno je milion prodatih primeraka.