Premijera novog Ceeda, Optime i Rio GT Line u Ženevi

Kia Motors je 6. marta na salonu automobila u Ženevi pokazala svoje ovogodišnje novitete. Svetsku premijeru su doživeli Kia Ceed i Ceed Sportswagon, a na pozornici su im se pridružili i unapređena Optima i novi Rio GT Line.

Michael Cole, izvršni direktor Kia Motors Europe, kaže: “Sva tri modela – Ceed, Optima i Rio – su od ključnog značaja za održivi rast brenda. Ovi novi modeli, koji zajedno predstavljaju više od trećine naše prodaje u Evropi, biće vetar u leđa za našu sledeću fazu rasta – prodati preko pola miliona vozila u Evropi u ovoj godini.”

Novi Ceed i Ceed Sportswagon
3. generacija Ceeda i Ceeda Sportswagon je dizajnirana, razvijena i proizvedena u Evropi. Novi Ceed, kojeg na početku kao 5-vratni hatchback očekujemo u septembru odn. u decembru u karavanskoj varijanti, jača Kijin položaj u razredu C, prvenstveno zahvaljujući inovativnim tehnologijama, odraslom i sportskom izgledu i dinamičnijoj vožnji.

Od početka proizvodnje prve generacije cee’da u decembru 2006. godine u Slovačkoj su proizveli više od 1,28 miliona vozila. Promenjeno ime – cee’d je postao Ceed – jača ugled vozila, nastalog u Evropskoj zajednici (Community of Europe) s evropskim dizajnom (European Design). Od 2012. su u gradu Žilina proizveli više od 640.000 primeraka druge generacije modela. U trećoj generaciji će novi Ceed po očekivanjima predstavljati još veći udeo u Kijinoj prodaji u Evropi, ko ji je u 2017. iznosio 15%.

Novi Ceed je niži i širi od prethodnika i donosi atraktivan, savremen dizajn. Standardna LED dnevna svetla u obliku kocki leda preuzeta su sa sportskih varijanti Ceed GT i GT Line aktuelne generacije. Gledajući s boka oštre, ravne linije vizuelno produžavaju poklopac motora i daju vozilu uspravniji stav. Zadnja nova LED dnevna svetla omogućavaju veću vidljivost – i prepoznatljivost – na cesti. Ravne linije karoserije i suptilan zadnji spojler prtljažnika daju dodatnu stabilnost opštem izgledu Ceeda. Karavanski Ceed Sportswagon nudi 600 litara prtljažnog prostora, što je više nego što mogu da ponude predstavnici karavana u višem, D razredu. Ceed sa 395 litara zapremine u prtljažniku spada među najpraktičnije modele C razreda.

Ceed i Ceed Sportswagon dolaze s motorima, koji će zadovoljavati želje i potrebe najrazličitijih stranaka. Kupci mogu birati između tri benzinska motora. Kijin popularni 1,0-litarski T-GDi motor (turbopunjač s direktnim ubrizgavanjem goriva), koji proizvodi 120 KS; novi 1,4-litarski T-GDI snage 140 KS; ili 1,4-litarski MPI motor s multi-point ubrizgavanjem goriva sa 100 konjskih snaga.

Novi Ceed će imati i Kijin novi ‘U3’ dizelski motor. 1.6 CRDi motor ispunjava najnoviji emisioni standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR – Selective Catalytic Reduction – tehnologijo za aktivnu kontrolu emisija), koja mnogo smanjuje emisije. Novi 1,6-litarski dizelski motor, koji je raspoloživ u dve varijante (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm obrtnog momenta.

Sistem odabira načina vožnje (Drive Mode Select) vlasnicima omogućava željeni način vožnje – od uobičajene do sportske. Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog menjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi biti raspoloživi u kombinaciji s Kijinim 7-stepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom.

Ceed je opremljen Kijinim najnovijim naprednim sistemima asistencije vozaču (ADAS), koji uključuju sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW). Ostala ADAS pomagala su sistem za automatsko delovanje dugih svetala (HBA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA) i upozoravanje na opasnost od naleta (FCW) uz asistenciju kod sprečavanja naleta (FCAA).

Novi Ceed u 5-vratnoj varijanti kod nas i širom Evrope dolazi u septembru, dok karavansku varijantu Sportswagon očekujemo krajem godine. Obe varijante dolaze uz Kijinu jedinstvenu 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

Unapređena Optima: savremeni eksterijer i enterijer i novi motori
U Ženevi je svetsku premijeru doživela i unapređena Optima. Kijin predstavnik u D razredu – raspoloživ kao limuzina i karavan – promenio je izgled i dobio nove motore. U Evropi je Optima u 2017. našla najviše novih kupaca do sada, jer je prodaja sa 9.600 u 2016. porasla na prošlogodišnjih 16.800 primeraka u različitim varijantama (limuzina, karavan, klasični hibrid, plug-in hibrid i GT).
Unapređena Optima nudi 2 motora. Kijin novi ‘U3’ 1,6-litarski CRDi dizelski motor snage 136 KS i obrtnim momentom od 320 Nm dolazi umesto dosadašnjeg 1,7-litarskog CRDi motora.

Novi je i 1,6-litarski T-GDi motor od 180 konjskih snaga, smešten između 2,0-litarskog atmosferskog motora (163 KS) i 2,0-litarskog T-GDI motora (245 KS), koji je namenjen GT varijanti. Novi motor prenosi snagu do točkova preko Kijinog 7-stepenog automatskog menjača s dvostrukim kvačilom.

Eksterijer je dobio novi oblik branika, nova zadnja LED svetla i drugačije farove i svetla za maglu. Maska u obliku tigrovog nosa sada je presvučena sjajnim hromom, što stvara moderniji izgled. Promene su doživele i sportske varijante GT i GT Line, kod kojih je još više naglašena prepoznatljivost na cesti. Nova su LED svetla za maglu, 18-inčni aluminijumski naplaci su dobili novi dizajn, kućišta bočnih ogledala su sjajno crna, kao i bočne ukrasne lajsne i otvori za ulaz vazduha. GT Line varijante se od ostalih razlikuju po dvostrukim izduvnim cevima, koje su kod Optime GT hromirane.

Optima će biti raspoloživa s Kijinim najnovijim 7,0- ili 8,0-inčnim infotainment sistemom s ekranom na dodir, navigacijom i uslugama povezivosti Kia Connected Services, koje pruža TomTom®. Sistem nudi delovanje na platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Na raspolaganju su i Kijine najnovije tehnologije asistencije ADAS, namenjene izbegavanju nesreća ili smanjenju posledica sudara. Nova Optima donosi sistem za upozoravanje vozača na dekoncentraciju (DAW) – identičan Ceedovom – i ostala bezbednosna pomagala kao npr.: sistem za upozoravanje na opasnost od naleta (FCA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA); sistem za automatsko delovanje dugih svetala (HBA) i LED farove s dinamičnim delovanjem.
Unapređena Optima – limuzina i karavan – u Evropu stiže na jesen.

Premijera Rio GT Line
Kia je premijerno predstavila i Rio GT Line – najnoviji model, koji je dobio sportsku varijantu GT Line. Sportski izgled Rija donosi nove dizajnerske elemente, kao npr. crnu sjajnu i hromiranu masku motora, koja podseća na tigrov nos, zatim jedinstvene GT-Line 17-inčne aluminijumske naplatke i LED maglenke u obliku kocki leda, korišćene na modelima cee’d GT i pro_cee’d GT. Eksterijer završavaju dvostruke izduvne cevi, LED dnevna svetla, hromirani okviri prozora, sjajni crni krovni spojler i bočne lajsne.

Rio GT Line će pokretati 1.0 T-GDi motor sa 100 ili 120 konjskih snaga i ručnim menjačem. Na jesen će Rio GT-Line biti raspoloživ i sa 1,2 i 1,4-litarskim atmosferskim benzinskim motorima i 7-stepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom.

Opcionalni veliki 7,0-inčni ‘plutajući’ ekran na dodir s HMI interfejsom (human-machine interface) uključuje navigaciju i Apple CarPlay™ i Android Auto™ za potpunu integraciju pametnih telefona. Na raspolaganju su i kamera za pregled događanja iza vozila i grejanje upravljačkog obruča i sedišta.

Novi Rio je najbezbednija Kia koju su ikada proizveli u razredu B. Između ostalog ima karoseriju od vrlo čvrstog čelika (AHSS) i standardnih šest vazdušnih jastuka. Rio, koji je osvojio pet zvezdica za bezbednost po Euro NCAP (ako je opremljen opcionalnom tehnologijom asistencije ADAS), nudi sistem za sprečavanje frontalnog sudara (FCA) s prepoznavanjem pešaka. Sistem za pomoć kod održavanja vozila na voznoj traci (LKA) dolazi na jesen. Rio GT-Line je takođe raspoloživ s Kijinim novim sistemom za upozoravanje vozača u slučaju dekoncentracije (DAW), koji se hvata u koštac sa dekoncentrisanim ili pospanim vozačima.

U jednoj od najprostranijih kabina u svojem razredu Rio nudi i ladicu ispod dna prtljažnika, u koju vlasnici mogu sakriti svoje stvari od znatiželjnih pogleda slučajnih prolaznika ili sprečiti prevrtanje stvari po prtljažniku. Zapremina prtljažnika iznosi 325 litara (po VDA metodi), što je ujedno prostrano i praktično.

Novi Rio GT-Line uskoro stiže na evropske ceste, a kod nas ga očekujemo do leta.