DESIGN EXTERIEUR

Potpuno novi Dacia Duster, predstavljen u septembru 2017. na Frankfurtskom salonu automobila, krasi sasvim novi dizajn spolja i iznutra. Spaja udobnost i terenske sposobnosti pravog SUV-a po još uvek  pristupačnoj ceni.

Dačijin sad već legendarni model krasi potpuno novi, upečatljiv i robustan dizajn karoserije. Unutrašnjost sasvim novog Dustera takodje je potpuno obnovljena i sada je još udobnija i praktičnija. Poboljšan je i utisak kvaliteta. Sasvim novi Duster, obogaćen novim sistemima za pomoć u vožnji i novom opremom, pravi je SUV, svestran i udoban za svakodnevnu upotrebu.

Sasvim novi Duster ima snažniji karakter, i iznutra i spolja. Spoljašnji izgled je sasvim nov, a odlikuje se izraženijim linijama koje ističu taj karakter. Unutrašnjost sasvim novog Dustera izuzetno je udobna. Kako bi se povećao utisak kvaliteta, posebna je pažnja posvećena završnoj obradi.

Robusniji dizajn:

Sasvim novog Dustera krasi novi dizajn prednjeg kraja koji mu daje upečatljiviji karakter i robusniji stav.

  • Prednja maska proteže se do prednjih svetala smeštenih u same uglove vozila, zahvaljujući čemu se stiče utisak da je Duster sada širi..
  • Duster se može pohvaliti i novim svetlosnim potpisom koji uključuje LED dnevna svetla podeljena u tri dela. Zahvaljujući horizontalnom poklopcu motora izraženih profilnih linija sasvim novi Duster izgleda mnogo snažnije.

Pogled iz profila ističe karakter SUV-a.

  • Povišena linija prozora sasvim novog Dustera doprinosi osećaju snage i sigurnosti.
  • Vetrobransko staklo pomaknuto je prema napred za 100 mm i snažnije je nakošeno, što unutrašnjost čini prostranijom.
  • Novi aluminijumski krovni nosači, često obeležje SUV-ova, izdužuju linije vetrobranskog stakla i doprinose dinamičnijem profilu.
  • Novi 17-inčni naplatci ostavljaju još upečatljiviji utisak.

Gledano odpozadi, zahvaljujući širim ramenima ostavlja snažniji utisak na drumu. Zadnji kraj sasvim novog Dustera sada krasi Dačijin prepoznatljivi svetlosni potpis, četiri crvena kvadrata smeštena u same uglove karoserije. Šira zaštita podvozja spreda i odpozadi ukazuju na njegovu spremnost na pustolovinu.

Poboljšana ergonomija vozačkog položaja

Kad uđete u potpuno novi Duster, prvo što ćete primetiti jeste potpuno izmenjen vozački položaj, koji je vozaču pristupačniji a takodje mu donosi više udobnosti u svakodnevnoj vožnji.

  • Potpuno nova armaturna ploča je raskošnijih dimenzija, kakve se i očekuju od jednog SUV-a.
  • Na središnjoj konzoli nalazi se ekran sitema MediaNav Evolution okrenut prema vozaču, koji je za bolju vidljivost i lakši pristup u odnosu na prethodnu verziju postavljen više (+74 mm)
  • Tri okretna dugmeta automatskog klima uređaja svojim dizajnom odgovaraju ventilacionim otvorima na vrhu armaturne ploče kojih ima takodje 3..
  • Na središnjoj konzoli sada se nalaze i novi tasteri poput klavirskih, koji su praktičniji za upotrebu i savremenijeg su izgleda.
  • Nova središnja konzola sa pomaknutom ručnom kočnicom, čime je oslobođeno više mesta, sada raspolaže sa više pretinaca za odlaganje i optimalno smeštenim prekidačem za odabir rada pogona na četiri točka.

 

Vozačko mesto garantuje najviši nivo udobnosti i nudi niz mogućnosti prilagođavanja.

  • Upravljač se može podesiti po visini (za 40 mm) i dubini (50 mm).
  • Vozačevo sedište dolazi sa naslonom za ruke, podešavanjem u lumbalnom delu i novim sistemom za podešavanje po visini do čak 60 mm (u poredjenju sa dosadašnjih 40 mm).
  • Sedište je 20 mm duže što daje veću potporu.
  • Sedišta sada bolje obuhvataju telo i nude više bočne potpore u krivinama a takodje su punjena gušćom penom za veću trajnost i udobnost.
  • Tri posebno oblikovana naslona za glavu na zadnjim sedištima mogu se spustiti kad nema putnika za bolju vidljivost.

Pažljivo odabrani materijali

Poptuno novi Duster sada se odlikuje još prefinjenijom unutrašnjošću zahvaljujući posebnoj pažnji koja je posvećena odabiru materijala i završnoj obradi.

Unutrašnjost već na prvi pogled ostavlja sasvim jasan utisak boljeg kvaliteta:

  • armaturna ploča takođe je poboljšana i sada je izrađena od mekših materijala sa mat efektom.
  • vrata uključuju robusne ručice vrata i oslonce za ruke obložene materijalima ugodnim na dodir.
  • nove presvlake odlikuju se udobnim i savremenim 3D dizajnom i ukrasnim prošivima.
  • kraća nova ručica menjača je ukrašena umetcima od mat hroma.
  • U zavisnosti od verzije, upravljač se odlikuje posebnom mekom izradom koja je izuzetno kvalitetna i ugodna na dodir.

Praktična rešenja u unutrašnjosti za svakodnevnu vožnju

Zapremina pretinaca za odlaganje potpuno novog Dustera iznosi 27,2 litre, uključujući novu 2,8-litarsku ladicu za odlaganje smeštenu ispod suvozačevog sedišta.

Zapremina prtljažnika do pokrova iznosi 445 dm3 prema normi VDA (478 litara) za verzije sa pogonom na prednje točkove odnosno 411 dm3 prema normi VDA (467 litara) za verzije sa pogonom na sva četiri točka. Sa preklopljenim zadnjim sedištem najveća zapremina prtljažnika raste na 1478 dm3 prema normi VDA (1623 litre).

Posebna pažnja je posvećena i zvučnoj izolaciji.

Buka u unutrašnjosti upola je smanjena zahvaljujući upotrebi materijala koji efikasno upijaju buku.

  • Zvučna izolacija unutrašnjosti poboljšana je:

– povećanjem udela površina koje upijaju buku u unutrašnjosti i prostoru motora sa 20 na 50 %,

– upotrebom kvalitetnijih zaptivača i čepova,

– upotrebom 0,35 mm debljih stakala prednjih prozora.

  • Buka motora i kotrljanja smanjeni su zahvaljujući krućem prednjem kraju (okviru motora, nosačima šasije, instrument tabli) koji u unutrašnjost propuštaju manje vibracija.

Automobil je sada opremljen većim dvosistemskim zvučnicima prečnika 165 mm za veći kvalitet zvuka. Ugrađeni su u vrata i odlikuju se kvalitetnijim zaptivačima i kvalitetnijom ugradnjom. U vrhunski opremljenoj verziji na vrhu armaturne ploče nalaze se dva visokotonca koji će dodatno obogatiti doživljaj muzike.

Potpuno novi Duster nudi bogatu paletu nove opreme koja će poboljšati upravljanje na putu i van njega

Potpuno novi Duster zadržao je terenske sposobnosti kojima izvorni model Dustera duguje svoj uspeh. Njegove mere iznose:

  • 4,34 m dužine;
  • 1,80 m širine;
  • visok razmak od tla (210 mm);
  • prilazni i odlazni uglovi od 30° i 33° za verziju sa pogonom na četiri točka i 34° za verziju sa pogonom na prednje točkove;
  • Prelazni ugao: 21°.

 Dodatna doza bezbrižnosti

  • Potpuno novi Duster je opremljen novim električnim servoupravljačem. Otpor upravljača smanjen je za 35 %, što posebno olakšava parkiranje. Pri tome je za 6 % smanjen i upravljački odnos, što kao rezultat ima i brži odziv na promenu smera i povećanu upravljivosti u gradovima kao i pri višim brzinama na otvorenom putu. Upravljački mehanizam sadrži i sistem koji prilagođava otpor upravljača brzini vožnje zarad veće stabilnost na pravcu u vožnji autoputem. Osim toga, znatno povećava odziv upravljača, pre svega tokom terenske vožnje.
  • Duster je opremljen kamerom za prikaz iz više uglova koju zapravo čine četiri kamere (jedna napred, jedna sa svake strane i jedna pozadi). Ovaj sistem vozaču pruža pregled nad okruženjem automobila i izuzetno je koristan prilikom parkiranja. Aktivira se automatski kad se menjač pomeri u brzinu za vožnju unazad. Ako vozač brzo prebaci menjač u brzinu za vožnju prema napred, prikazuje se slika sa druge kamere.
  • Kamera se može aktivirati ručno pritiskom na taster „MVC”. Intuitivni navigacijski ekran može odjednom prikazati sliku sa jedne kamere. Vozač može pritisnuti taster „MVC” kako bi ugasio sistem, ali sistem se gasi i automatski kad brzina vozila pređe 20 km/h. Bočne kamere su smeštene ispod retrovizora i pružaju direktan pogled na prednje točkove za precizno upravljanje.

  • Kombinacija sistema za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sistema za kontrolu brzine na nizbrdici olakšava vožnju na strmim terenima.
  • Za ljubitelje terenske vožnje, sistem 4×4 monitor prikazuje kompas i informacije o uglu automobila u stvarnom vremenu.
  • Potpuno novi Duster od sada je dostupan i sa sistemom za otključavanje vozila bez ključa. Ovaj sistem automatski otključava sva vrata na vozilu kad mu se vozač dovoljno približi i omogućava daljinsko zaključavanje nakon što se udalji. Kad se vrata otključaju, pokazivači smera zatrepere. Pokazivači smera zatrepere i kad se vrata zaključaju, ali to je propraćeno i zvučnim signalom. Zahvaljujući tasteru za pokretanje/gašenje, vozač ne mora da koristi ključ kako bi pokrenuo vozilo.

Potpuno novi Duster dostupan je sa bogatom opremom za zaštitu putnika.

Šasija se odlikuje većom čvrstoćom:

  • novi 0,2 mm deblji nosači šasije i čelik poboljšanih mehaničkih svojstava;
  • novi potporni stubovi (A-nosač, grede ispod podnice).

Odlikuje se i novom sigurnosnom opremom (u zavisnosti od tržišta):

  • novi okviri sedišta;
  • novi, veći i deblji nasloni za glavu na prednjim sedištima nude veću zaštitu u slučaju sudara pozadi;
  • nove zračne zavese;
  • pirotehnički predzatezači sa graničnicima opterećenja za prednja i zadnja sedišta;
  • ISOFIX tačke za pričvršćivanje dečijih sedišta na bočnim zadnjim sedištima sa novom funkcijom i-Size. Potporna noga pričvršćena za i-Size dečijeg sedišta proteže se do poda (pojačane grede ispod podnice) za veću sigurnost;
  • Novi Sistem za upozorenje na neprivezane sigurnosne pojaseve sa prikazom neprivezanih pojasa na zadnjim sedištima i zvučnim upozorenjem na odvezani sigurnosni pojas u vožnji;
  • novi branici i dizajn poklopca motora poboljšavaju upijanje energije u slučaju sudara sa pešacima;
  • novi 8 % veći retrovizori poboljšavaju preglednost.

Potpuno novi Duster odlikuje se nizom korisnih sistema za pomoć u vožnji koji garantuju veću sigurnost.

  • Sistem za nadzor mrtvog ugla čine četiri ultrazvučna senzora smeštena sa obe strane automobila, napred i pozadi. Oni prepoznaju druga vozila sa obe strane automobila koja nadolaze od pozadi i bočno, na udaljenosti od tri do pet metara. Ako sistav prepozna opasnost, u spoljašnjem retrovizoru će upaliti lampicu. Ako vozač uključi pokazivač smera dok mu je vozilo u mrtvom uglu, u retrovizoru će se upaliti upozoravajuće svetlo. Sistem funkcioniše na brzinama između 30 i 140 km/h.
  • Tempomat vozaču omogućava vožnju odabranom brzinom bez konstantnog proveravanja i pomaže mu da ne pređe odabrano ograničenje. Funkcioniše na brzinama od 30 km/h.
  • Potpuno novi Duster opremljen je sistemom za automatsko paljenje svetala za još opušteniju vožnju.

Dacia nastavlja da ruši prodajne rekorde

Krajem oktobra 2017. Dacia je postavila novi prodajni rekord, prodavši više od 534.900 automobila širom sveta, što je rast od 11,8 %. Dacia je u Evropi zabeležila povećanje prodaje od 10,8 postotnih bodova na 384.414 primeraka, što joj je donelo povećanje tržišnog udela od 0,16 postotnih bodova na 2,6 %. To su takođe rekordne vrednosti. Rast tržišnog udela zabeležen je i u Evroazijskoj regiji (rast od 0,47 postotnih bodova na 8,63 %) i Severnoj Africi (5,2 postotna boda na 23,7 %).

Na čak 23 od 44 tržišta na kojima je prisutna, Dacia je ostvarila rekord u tržišnom udelu

Dacia je u Evropi zabeležila povećanje prodaje od 10,8 postotnih bodova na 384.414 primeraka, što joj je donelo povećanje tržišnog udela od 0,16 postotnih bodova na 2,6 %. Dacia Sandero je najprodavaniji automobil fizičkim licima (krajem jula 2017.), a Dacia Duster treći je najprodavaniji SUV C-segmenta fizičkim licima.

  • – U Francuskoj je Dacia ostvarila novi prodajni rekord prodavši 98.946 primeraka, što je porast od 5,2 %. Dacia je u Francuskoj peti najprodavaniji proizvođač, treći u segmentu prodaje ličnih automobila fizičkim licima, gdje je Renault na prvom mestu. Sandero je najprodavaniji automobil fizičkim licima u Francuskoj.
  • – Dacia je u ostatku Evrope zabeležila rast prodaje od 12,7 % sa 285.468 prodatih vozila. U Nemačkoj je prodaja porasla za 27,1 % sa 53.743 prodatih vozila U Italiji je ostvarila prodaju od 53.602 automobila, što je rast od 19 %. Prodaja je takođe porasla u Poljskoj (porast od 22,7 %) i Češkoj (porast od 21,7 %)
  • U Rumuniji je Dacijina prodaja porasla za 11,4 %, sa 34.900 prodatih automobila.
  • U Maroku je Dacijina prodaja porasla za 15,7 %, sa 39.096 prodatih automobila.
  • U Alžiru je Dacijina prodaja porasla za 52,9 %, uz 22.923 prodatih automobila, uprkos padu tržišta od 20,9 %