Podunavlje kao dinamično emitivno tržište za nemački turizam

Popularnost Nemačke kao turističke destinacije beleži sve veći rast na brojnim tržištima jugoistočne Evrope. To pokazuju rezultati istraživanja tržišta Turističke organizacije Nemačke koje je sproveo Savezni zavod za statistiku, kao i najnovije istraživanje IPK International-a.Vogelsberg-C-Marx-kl02

Petra Hedorfer, predsedavajuća Upravnog odbora Turističke organizacije Nemačke, objašnjava: „Većina zemalja duž toka Dunava, od Pasaua do delte na ušću u Crno more, pokazuje natprosečnu, u nekim slučajevima čak i dvostruku stopu rasta. U 2014. registrovali smo ukupno šest miliona noćenja iz statistikom obuhvaćenih zemalja, Austrije, Slovačke, Mađarske, Hrvatske, Rumunije i Bugarske.“Bildnr_46_RET

Turistička organizacija Nemačke je 2012. godine u saradnji sa Dunavskim centrom za kompetenciju otvorila novu regionalnu kancelariju u Beogradu kako bi se ciljano uticalo na tamošnji tržišni potencijal. Ova marketinška agencija od tada je zadužena za promociju u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Rumuniji i Srbiji. Turistička organizacija Nemačke u Beču tradicionalno vodi sopstveno inostrano predstavništvo, koje je zaduženo i za slovačko tržište. U Mađarskoj i Sloveniji aktivne su zasebne agencije Turističke organizacije Nemačke.Kulinarik_5_RET

Nemačka je u Hrvatskoj najpopularnija inostrana destinacija, u Rumuniji zauzima drugo, a u Bugarskoj treće mesto po popularnosti. Petra Hedorfer dodaje dalje: „Jako pozicioniranje Nemačke kao turističke destinacije u regionu potvrđuje našu stratešku posvećenost tržištima u razvoju. Mi u ovom regionu vidimo i dalje veliki potencijal, koji kroz ciljane marketinške aktivnosti može biti adekvatno iskorišćen: Na osnovu naših najnovijih prognoza očekujemo kontinuirani nastavak rasta do 2030. i to na više od deset miliona noćenja iz regiona“.

Jugendliche Drosselgasse
Jugendliche Drosselgasse

Nemačka je sa preko dva miliona putovanja i tržišnim udelom od 14 procenata već danas omiljena inostrana destinacija turista iz zemalja balkanskog regiona* ispred destinacija poput Grčke (13 procenata), Turske (11 procenata), Italije (8 procenata) i Mađarske (7 procenata). Hrvatska je, kao najveće izvorno tržište, u 2014. zabeležila 770.000 putovanja u Nemačku i time ostvarila rast od 14,6 procenata, a Nemačka je označena kao daleko najpopularnija inostrana destinacija među Hrvatima. U Rumuniji je Nemačka zauzela drugo mesto na listi top-destinacija (601.000 putovanja), a treće u Bugarskoj (395.000 putovanja) i u Bosni i Hercegovini (197.000 putovanja). Gosti iz Srbije su ostvarili 153.000 putovanja i tim obimom uvrstili su Nemačku u TOP-10 omiljenih destinacija. Na tržištima Rumunije, Srbije i Hrvatske odmor u Nemačkoj već predstavlja svrhu putovanja broj 1.