Početkom leta novi Suzuki Baleno i u Srbiji

07 Apr 2016

Novi Suzuki Baleno, jedna od pravih premijera na nedavno održanom BG CAR SHOW 05 u Beogradu, pobudio je veliki interes potencijalnih kupaca, jer skladno ujedinjuje dopadljiv dizajn, promišljenu upotrebljivost, dobru upravljivost, visok nivo bezbednosti, primerene performanse pogonskih agregata i štedljivu potrošnju. To su neki od aduta s kojima će Baleno, posredstvom ovlašćenog uvoznika i servisera Suzuki automobila i motocikala, beogradskog Euro Sumara, početkom leta stići i u Srbiju.

Suzuki Baleno

Novi Baleno baštini uspeh nekoliko Suzukijevih kompaktnih automobila, pre svih rodonačelnika – modela Suzulight iz davne 1955. Za njim je usledio niz kompaktnih automobila ovog renomiranog proizvođača koji imaju mnogo veću vrednost nego što je njihova veličina.

Baleno u sasvim novom izdanju svetsku premijeru je imao u septembru prošle godine, na sajmu automobila u Frankfurtu. Na evropska tržišta, uključujući i naše, trebalo bi da stigne u gotovo isto vreme – početkom leta.

Postavljen je na novu mehaničku osnovu povećane krutosti i smanjene mase. U poređenju sa platformama koje se trenutno koriste u ovoj klasi vozila, krutost je povećana za oko 10 odsto, a, zahvaljujući skeletnoj strukturi, ukupna masa je manja za približno 15 odsto. Pritom su buka i vibracije pod apsolutnom kontrolom.

Dizajneri novog Suzukijevog automobila su Liquid Flow konceptom uspešno ujedini sportski i elegantan izgled. Automobil dugačak 3.995, širok 1.745, visok 1.470 mm, sa minimalnim odstojanjem od tla od 120 mm (110 mm u SHVS verziji) i međuosovinskim rastojanjem od 2.520 mm, odlikuje komotna unutrašnjost koja putnicima garantuje udobnost i na dužim putovanjima, dok prtljažnik, zapremine 355 litara, nudi više prostora od proseka za klasu kojoj Baleno pripada. Mala neto masa – samo 905 do 950 kg – jedan je od važnih faktora koji nagoveštavaju ekonomičnost eksploatacije novog Suzukijevog automobila.

Suzuki Baleno_3

Da bi se vozaču omogućila dobra informisanost a putnicima više udobnosti, Suzukijevi razvojni stručnjaci su primenili brojne tehničko-tehnološke inovacije. Recimo, LCD displej na instrument tabli prikazuje informacije o svim vitalnim sistemima vozila (uključujući čak i G-Force parametre, snagu motora i obrtni moment, uposlenost papučica gasa i kočnica, kao i protok energije u verziji sa SHVS pogonskim sistemom).

Za informisanje i vozača i putnika, ali, pre svega, za zabavu i ugodnu atmosferu u kabini su na raspolaganju sedmoinčni touch screen displej, USB port, mogućnost povezivanja sa „pametnim“ telefonom, automatski klima uređaj, tempomat sa praćenjem udaljenosti vozila i automatskim usporavanjem ili ubrzanjem, kamera koja prikazuje pogled unazad…

Suzuki uverava da će novi Baleno pokretati izuzetno ekonomični motori. U osnovnu verziju će se ugrađivati četvorocilindarski DUALJET agregat od 1.242 cm3 sa 66 kW/90 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uparen sa petostepenim ručnim ili CVT menjačem. Na beogradskoj izložbi automobila bila je izložena verzija sa potpuno novim trocilindarskim BOOSTERJET – turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem goriva zapremine 998 cm3 sa 82 kW/111 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm (pri 2.000-3.500 obrtaja u minutu), koji se „sparuje“ sa petostepenim ručnim ili šestostepenim automatskim menjačem. Za ovu verziju fabrika deklariše fantastičnu maksimalnu brzinu – od čak 200 km/h!

Suzuki Baleno_2

Baleno će moći da se kupi i u verziji izloženoj u Beogradu – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), sa „blagim“ hibridnim pogonom. SHVS koristi integrisani starter-generator (ISG) čime pomaže motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore. Ova tehnologija omogućava i mirniji restart – nakon automatskog zaustavljanja motora. Osim toga, SHVS koristi kompaktne litijum-jonske baterije visokih performansi punjenja i pražnjenja koje garantuju pouzdanu asistenciju pri čestom pokretanju motora. SHVS sistem ima za cilj da umanji uticaj na životnu sredinu.