Po treći put Američko priznanje za dizajn automobila za Marka Lukovića

14 Jan 2015

Mr Marko Luković (1977), poznati srpski industrijski i automobilski dizajner i profesor sa Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda, osvojio je još jedno u nizu međunarodnih priznanja za dizajn automobila, na najprestižnijem godišnjem američkom konkursu Michelin Challenge Design organizaciji kompanije Michelin Severna Amerika (Michelin USA) u konkurenciji od preko 1000 takmičara iz celog sveta.

marko-lukovic-americko-priznanje-za-dizajn-automobila-mobil-auto-01

Koncept  futurističkog roadstera Hyperion za 2030-tu godinu biće predstavljen na najvećem američkom Sajamu Automobila u Detroitu – SAD, na izložbenom štandu Michelin-a,                      od 12-25. januara 2015. godine.

Stručni žiri, od čak 8 članova, ove godine činili su su šefovi dizajnerskih studija General Motorsa, BMW-a, Forda, Honde, Nisana, Hyundai-a, Chrysler-a zajedno sa predavačima sa elitnih američkih univerziteta za dizajn.

Prvi put, januara 2011-te godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na jubilarnom        10-tom takmičenju Michelin Challenge Design, za rad SUPERSONIC, viziju automobila za 2021.godinu

Drugi  put, januara 2014-te godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na 13-tom takmičenju Michelin Challenge Design, za rad TwinWay, viziju autonomnog automobila.

Michelin Challenge Design (MCD) se održava na godišnjem nivou, još od 2002. godine.

marko-lukovic-americko-priznanje-za-dizajn-automobila-mobil-auto-02

Nagrađeni projekat  roadstera za 2030 godinu HYPERION – Kratak opis

Tema ovogodišnjeg takmičenja Michelin Challenge Design-a 2015. bila je „Drive Your Passion: Engaging Senses, Soul and Emotion“ „Vozite sa strašću: uključujići čula, dušu i emocije“

 Od dizajnera se tražilo da predlože nova dizajnerska i tehničko-tehnološka rešenja automobila, kojima će vozači budućnosti upravljati sa akcentom na uživanju u vožnji i potpunoj posvećenosti upravljanju na jednom od izabranih poznatih puteva sveta.

INSPIRACIJA

Stelvio Pass je jedan od najuzbudljivijih poznatih svetskih puteva kada se govori o iskonskom  iskustvu i uživanju u slobodnoj vožnji. Najpoznatiji svetski serpentinski put je idealan za vožnju gotovo bez ikakvih granica, na kojem se adrenalin vozača diže na najviši nivo. Sve čula vozača su fokusirana samo na jednu stvar – da se postigne maksimalna razumna brzina uz angažovanje svih mogućih konjskih snaga svog ljubimca na četriri točka.

Stelvio Pass ( Italijanski : Passo dello Stelvio ) je oko 75 km dug serpentinski put . Ovaj put pruža jedinstvenu priliku da se putuje kroz neverovatne predele severne Italije i Švajcarske . Brojne krivine sa kombinacijom pravih deonica puta, navode vozača ka neverovatnim pejzažima planinskih venaca Alpa. Svež vazduh, vetar u kosi, prelepe planinske livade i vrhovi, sneg na vrhu Alpa, čini da Stelvio Pass, otelotvoruje sve skrivene vozačke fantazije.

marko-lukovic-americko-priznanje-za-dizajn-automobila-mobil-auto-03

HYPERION 2030 – MALI ELEKTRIČNI SPORTSKI AUTO (ROADSTER) ZA 2030. GODINU

Po grčkoj mitologiji, HYPERION je bio Titan -bog svetlosti.

Za suštinsko uživanje u iskonskoj vožnji, vozač mora da maksimalno angažuje svoje sopstvene snage i veštine. HYPERION je mali sportski auto (roadster)  za 2030. godinu, koji nudi širok spektar moćne električne energije za čisto zadovoljstvo u vožnji.

INOVACIJEELEKTRO KINETIČKI SENZORI

Četiri snažna eklektična motora su smeštena u točkove. Glavna inovacija su napredni elektro – kinetički senzori i kapsule postavljene u točkovima i gumama nove generacije. Ovi senzori pretvaraju kinetičko kretanje u električnu energiju. Napredne elektro – kinetičke kapsule (baterije) su integrisane u konstrukciju svakog točka u kojima se skladišti i koristi neophodna električna energija. Ovaj sistem predstavlja neiscrpan obnovljivi izvor energije za kretanje samog automobila.

marko-lukovic-americko-priznanje-za-dizajn-automobila-mobil-auto-04

ARHITEKTURA VOZILA:  TROSED – ROADSTER – KABRIOLET   

Za razliku od većine drugih malih roadstera, HYPERION 2030 je sposoban da prihvati tri putnika,  (vozač i dva saputnika sede u obliku trougla u kabini) . Hyperion se lako transformiše u otvoreni kabriolet . Vožnja po toplom, kišnom ili vetrovitom danu efikasno se rešava uklanjanjem ili postavljanjem prenosivih foto-osetljivih staklenih panela krova (targa sistem).

Aerodinamika Hyperion-a je izvanredna zbog sveukupnog dizajna inspirisanim oblikom krila aviona. Bočni i zadnji vazdušni difuzori usmeravaju tok vazduh na najefikasniji način.
Šasija Hyperion-a je izrađena od ultra lakih materijala poput aluminijuma i kompozitnih materijala. Glavna oplata je napravljena od karbonskih vlakana. Velike staklene površine (paneli) u svom sastavu poseduju foto-senzitivne ćelija koje nivelišu količinu svetlosti u kabini.