Opseg modela Opel LCV: Vrhunski, raznovrstan i ekonomičan

21 Nov 2014

Aktuelne generacije modela Combo, Vivaro i Movano čine najsofisticiraniji i najraznovrsniji portfolio lakih komercijalnih vozila (LKV) koje je Opel ikad ponudio. Sa preko 330 fabričkih varijanti, i još mnogo više od specijalizovanih partnera čije adaptacije su sertifikovane od strane Opela, ovde možete naći proizvod koji će ispuniti skoro svaki mogući zahtev u kategorijama sa bruto težinom vozila (GVW) do 4,5 tona.

Laka komercijalna vozila iz kompanije Opel/Vauxhall se prodaju širom zapadne i centralne Evrope, a prošle godine je prodato više od 88.000 jedinica, što je ekvivalentno tržišnom udelu od 3,21 odsto. Tokom poslednjih 10 godina prodato je skoro 1,4 miliona vozila (2003 – 2012).

Najveća tržišta kompanije Opel/Vauxhall su Nemačka i V.Britanija, koji zajedno čine 45 odsto prodaje, a slede ih Francuska, Španija, Holandija, Italija i Belgija. Najprodavaniji model je Vivaro (42.749 jedinica prodato prošle godine, udeo od 9,33% u D segmentu vozila), sledi ga Combo (21.869 jedinica, 2,92% u B segmentu vozila) i Movano (13.579 jedinica, 2,33% u E segmentu vozila).

Vivaro je izgrađen u nekoliko verzija u Vauxhall-ovoj fabrici u Lutonu u V.Britaniji, kao deo zajedničke saradnje sa Renaultom. Preko 70% proizvodnje se izvozi i ova vrhunska fabrika će takođe biti mesto proizvodnje sledeće generacije modela Vivaro, čije lansiranje se očekuje 2014. Movano, takođe deo zajedničke saradnje sa Renaultom, sastavlja se u Batiliju u Francuskoj, a Combo se pravi u Turskom gradu Bursi, u saradnji sa Fijatom.

Najnoviji portfolio LKV sa vrhunskom tehnologijom 

Sve linije modela su fokusirane na smanjivanje operativnih troškova, uz vrhunske pogonske sisteme, uključujući i dizel motore sa Euro-5 standardom, i uvođenje Start/Stop opcije koja štedi gorivo u Combo i Movano modele. Udobnost pri vožnji je takođe unapređena uz dostupnost Easytronic automatskog menjača za sva tri modela, dok novi sistemi za informisanje i zabavu kod Vivaro i Movano modela donose Bluetooth konekciju i opciju navigacije bazirane na SD memorijskoj kartici sa vrhunskim sistemima.

Standardna sigurnosna oprema  za sve modele uključuje vazdušni jastuk za vozača, prednje sigurnosne pojaseve sa zatezačima i tri tačke kopčanja, kao i ABS kočnice sa elektronskom raspodelom sile kočenja. I ESP sistem je dostupan i dolazi kao standardan deo opreme za putničke verzije modela Combo, kao i za Vivaro Life verzije i Movano modele sa zadnjim pogonom.

Combo: Najbolji u klasi za prenos tereta  

Četvrta generacija modela Combo postavlja nove standarde u evropskom B-segmentu vozila sa širokom ponudom modela, najmodernijim portfoliom motora i najboljom funkcionalnošću u klasi.

Ovaj model dolazi u 108 varijanti i ispunjava širok obim potreba, od poslovnih i trgovinskih, do raznovrsnih, višenamenskih porodičnih i potreba koje imamo u slobodno vreme. Furgon i putnički model sa 5 sedišta dolazi sa kratkom (2.755mm) ili dugim (3.105 mm) međuosovinskim rastojanjem. Visok krov je sada dostupan za sve furgone, a postavljen je i na verziju putničkog vozila sa sedam sedišta koja dolazi sa kratkim međuosovinskim rastojanjem. Najnovija ponuda uključuje i dodatnu verziju novog furgona: najveći Combo do sada, koji kombinuje dugo međuosovinsko rastojanje i visok krov.

Combo nudi impresivne osnovne cifre za: korisnu nosivost (max. 1000 kg sa vozačem), kapacitet prtljažnika (max. 5,3 kubika), visinu utovarne lampe (545 mm), dužinu utovarne rampe (3.400 mm  sa sklopljenim prednjim sedištem), širinu između  zadnjih blatobrana (1.230 mm) i otvore zadnjih vrata (1.455 mm visina, 1.231 mm širina).

Inovativno, nezavisno Bi-Link zadnje vešanje na Combo modelu donosi optimalnu udobnost i poboljšano upravljanje. Kompaktne dimenzije i kinematske karakteristike vešanja takođe pružaju dovoljno utovarnog prostora za transport euro-paleta.

Opel Combo nudi raznovrsnu i konkurentnu liniju pogonskih sistema, što uključuje četeiri dizel motora, jedan benzinac i KPG (komprimovani prirodni gas) verziju motora. 1,3 CDTI, 1,6 CDTI (105 ks), i 1,6 CDTI (90 ks) motor sa Easytronic automatskim menjačem su takođe dostupni sa izuzetno ekonomičnom i ekološkom ecoFLEX tehnologijom i uključuju Start/Stop funkciju.

Dizel motori – 1,3 (66 kW/90 ks), 1.6 (66 kW/90 ks ili 77 kW/105 ks) te 2.0-litarski (99 kW/135 ks) – donose najnoviju common-rail tehnologiju. Osnovni 1,3 CDTI ecoFLEX motor je jedan od najekonomičnijih motora u svojoj klasi, sa prosečnom kombinovanom potrošnjom goriva od 4,8 do 4,9 l/100 km (u zavisnosti od karoserije), i emisijom CO2 od 126 do 129 g/km.

1,4-litarski benzinski motor sa prirodnim usisavanjem donosi 70 kW/95 ks a KPG verzija sa turbo punjačem, koja može da radi na benzin ili na prirodni gas, nudi 88 kW/120 ks sa impresivnim dometom kretanja vozila do 750 km sa jednim punjenjem rezervoara  KPG gasom (uz opcioni rezervni rezervoar).

Ovde su ponuđene tri konfiguracije, Essentia, Enjoy i Cosmo. Osnovna Essentia konfiguracija uključuje stub volana sa opcijom podešavanja visine i prednje prozore sa elektronskim podešavanjem, kao i ESP sa sistemom za lakše pokretanje vozila na uzbrdici (Hill Holder sistem).

opel-kombi-1024x772

Vivaro: Popularan svestrani model uključuje Combi Life verziju sa fleksibilnim rasporedom sedenja  

Vivaro je sa svojom drugom generacijom prodao deleko više od 500.000 jedinica širom Evrope, i jedan je od najpopularnijih kombija u klasi do 3 tone. Kao i kod njegovog velikog brata, modela Movano, široka ponuda fabričkih varijanti (ukupno 42) znači da može da ponudi pravo rešenje za mnogo različitih potreba u pogledu transporta.

Dostupan je sa dva međuosovinska rastojanja i dve visine krova, sa maksimalnim kapacitetom tereta od 8,4 kubina i maksimalnom korisnom nosivošću od 1.207 kg. Ponuda modela uključuje furgone sa jednom ili duplom kabinom, platformu šasiju koja omogućuje transportna rešenja po meri korisnika i putničke varijante modela Combi, kao što su Tour i Life modeli sa kompletnim zastakljivanjem. Elegantni Tour model nudi smeštaj za devet osoba, dok Life model sličan MPV vozilu ima fleksibilan sistem sedišta na četiri šine sa klupom koja se sklapa u ležaj, kao i sa kliznim sedištima koja se mogu ukloniti.

Vivarov upečatljiv „Jumbo“ krov kabine stvara osećaj prostranosti unutar kabine, nudeći odličnu vidljivost i čineći ulaz i izlaz iz vozila lakšim. Inovativan i inteligentan dizajn kabine pored centralne konzole  uključuje i 12 odeljaka za odlaganje predmeta koje svakodnevno koristimo.

Sve verzije koriste 2,0 CDTI motor, uz izbor između režima snage od 66 kW/90 ks ili 84 kW/114 ks. Oba motora dolaze sa ekološkom ecoFLEX tehnologijom, kao i sa automatskim šestostepenim Easytronic sistemom prenosa za motor sa 114 ks. ESP je opcionalan, a standardan je deo opreme kod Life varijanti.

Privlačno Color Line izdanje za furgone i kombije je najnoviji dodatak ponudi.  Donosi izbor srebrnih ili sivih metalik i crnih ili magenta premaza, ukombinovanih sa tamnim staklom na bočnim prozorima i zatamnjenim farovima – a vrhunac svega su 16-inčne crne alu-felne sa sjajnim premazom.

Movano: Lider na tržištu u pogledu prilagodljivosti  

Druga generacija modela Movano je Opelov šampion prilagodljivosti. Nudi više fabričkih varijanti – ukupno 188 – nego bilo koje drugo vozilo na tržištu lakih komercijalnih vozila, i dolazi sa tri međuosovinska rastojanja, kao i sa zadnjim pogonom sa jednim ili dva reda zadnjih točkova, ali i sa pogonom na prednje točkove.

Obimna ponuda ovog Opelovog takmaca u GVW kategoriji do 4,5 tone uključuje: furgone (4 dužine vozila i tri visine krova), kombi verzije, platforme šasije i pikap modele (tri dužine vozila), te kamion sa ravnom platformom (tri dužine i dve visine krova).

Movano furgoni nude najbolji prilaz u klasi, kao i lakoću utovara, visinu za stajanje i kapacitet tovara (do 17 kubika). U svim varijantama, standardna bočna klizna vrata su dovoljno velika da omoguće bočni utovar/istovar euro-paleta.

Movano modeli koriste 2,3 CDTI motor uz izbor između tri konfiguracije – sa 74 kW/100 ks, 92 kW/125 ks ili 110 kW/150 ks. Start/Stop funkcija koja smanjuje potrošnju goriva i emisiju za do 8%, sada je dostupna i za verzije furgona sa 100 ks i 125 ks.Šestostepeni ručni sistem prenosa je standard, a Opelov Easytronic automatski menjač je opcionalan, uz dva snažnija motora.

Udobnost pri vožnji i pristup utovarnom delu se može dodatno unaprediti pneumatskim vešanjem. Dostupno je za furgone sa prednjim pogonom i vozilo spušta za 20 centimetara, ili ga podiže za 7 cm. ESP je standard sa zadnjim pogonom a opcionalan je kod prednjeg pogona. Movano modeli sa zadnjim pogonom se takođe mogu naručiti sa diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

ključne reči: ,