Opel Meriva: Velika premijera šampiona ergonomičnosti i fleksibilnosti na sajmu u Beogradu

Beograd.  Nova Meriva – unapređena, efikasnija, atraktivnija i funkcionalnija nego ikad pre – premijerno je prikazana domaćoj publici na Sajmu automobila u Beogradu. Pored jedinstvene fleksibilnosti, Opelov mali monokeb se sada izdvaja obnovljenim, jednostavnijim dizajnom sa nizom najnovijih tehnologija koje dodatno unapređuju njegovu udobnost i efikasnost.Nova Opel Meriva Predstavljena je kompletna linija motora sa Euro 6 sertifikatom, uključujući i novu generaciju modela 1.6 CDTI, koja je najtiša i najefikasnija u klasi; jedna od verzija ovog modela imaće potrošnju od svega 3,8 litara na 100 kilometara. Pored toga, po prvi put u benzinskoj ili dizel izvedbi monokeb vozila, emisije štetnih gasova biće ispod 100g – tačnije, svega 99g CO2 /km. Novi prenosni mehanizmi omogućavaju finije i preciznije upravljanje menjačem, dok nova generacija Opel IntelliLink info-zabavnog sistema, unpaređene brzine i funkcionalnosti, savršeno integriše  funkcionalnost pametnog telefona u kokpit vozila.

Prva generacija Opel Merive predstavljena je 2003. godine i prodata u više od 1.060.000 primeraka. Naslednik, Meriva B, promovisana je 2010. godine, a poslednja osvežena verzija je domaćoj publici premijerno predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Beogradu. Pored jedinstvene fleksibilnosti, Opelov mali monokeb se sada izdvaja obnovljenim, jednostavnijim dizajnom sa nizom najnovijih tehnologija koje dodatno unapređuju udobnost i efikasnost. Mali monovolumen sa dužinom od 4,3 metra, širinom od gotovo dva metra i visinom od 1,615 m i nije tako mali. U Merivu se mogu smestiti vozač i četiri putnika. Međutim, ono što Merivu izdvaja kao svojevrsnog “majstora fleksibilnosti” jesu četiri bitne “Flex” inovacije.Andrej Kulundzic kome se posebno dopala nova Insignia

FlexSpace – potpuno drugačiji ergonomski koncept postavke enterijera sa mogućnošću podešavanja zadnjih sedišta u skladu sa potrebama, uz povećan prostor za ramena i noge putnika. Pri tome, prtljažni prostor koji može da varira od 400 do 1.500 litara je i dalje upotrebljv.

FlexDoor vrata koja se otvaraju široko, pod uglom od 84 stepena i to na specifičan način, tako da su zadnja fiksirana na C stub, što omogućava lakši ulazak i izlazak iz vozila.

FlexRail – centralna konzola između prednjih sedišta koja se nalazi na “šini” i po potrebi pomera.

FlexFix – potpuno integrisani nosač za bicikle na zadnjem delu vozila, koji je uvek u automobilu i koji se u svakom trenutku može lako izvući, poput fioke.

Novitet u novoj Merivi je i informaciono-zabavni sistem u vozilu – IntelliLink, a potrazumeva sitntezu informaciono-navigacionog sistema sa “pametnim” telefonom, uz mogućnost sinhronizacije i audio sadržaja. Velik, 7-inčni monitor u boji, visoke rezolucije, nudi novi interfejs sa IntelliLink grafičkim detaljima koji olakšavaju čitanje sistema, kao i brži i finiji rad.Opel stand u Hali 4

Spoljašnji izgled nove Merive podrazumeva “podmlađivanje” u skladu sa aktuelnim trendovima. Tako je prednji deo sada mnogo sličniji Insigniji, a nešto je i niži, sa mnogo više hromiranih detalja i drugačijim dizajnom svetlosnih grupa i svetala za maglu. A pozadi, kada je već reč o svetlima, primenjena su sva rešenja savremene LED tehnologije. S boka posmatrano, prepoznatljiva talasasta granična linija metala i staklenih površina Merive je zadržana, ali dodatno “obogaćena” elegatnim hromiranim detaljem.

Kao pogonska gorivo za Merivu predviđeni su benzin, dizel i tečni naftni gas (TNG). Motori od 1,4 litra sa turbo-punjačem od 120 i 140 KS su od ranije poznati. Međutim, tu je i potpuno novi dizel agregat od 1,6 litara. poznat i kao “dizel koji šapuće”, a pri tome ima 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta, te potrošnju od 4,4 litra na 100 kilometara, uz emisiju CO2 od svega 116 g/km. Pored ovih impresivnih podataka, inženjeri Opela su otišli i korak dalje.Tako je Meriva postala prvo monovolumensko vozilo sa CDTI motorom, tj. agregatom koji koristi dizel gorivo i to samo 3,8 litra na 100 kilometara, a da ima emisiju ugljen-dioksida ispod 100 grama po kilometru, tačnije svega 99 g/km. Svi ovi motori dolaze sa ecoFlex sistemom uštede goriva koji podrazumeva i Start/Stop funkciju, a istovremeno i svi ispunjavaju Euro 6 standarde.