Novi Kia Soul i dramatični novi koncept urbanog vozila spremni za Frankfurt

26 Nov 2014

Sasvim novi Kia Soul će evropsku premijeru doživeti 10. septembra na salonu u Frankfurtu. Društvo će mu praviti novo konceptno vozilo B klase (svetska premijera) kao i osvežena limuzina Optima i mališan Picanto u LPG izvedbi.

Novi Kia Soul ostaje veran originalnom ikoničnom dizajnu i poboljšanim dinamičnim i štedljivim motorima. Dizajneri su inspiraciju našli u konceptu Track’ster predstavljenom 2012. godine i predstavlja svež, odrasliji izgled bez gubitka jedinstvenog karaktera.

“Soul je imao verne sledbenike među kupcima Kije, zato je bilo vrlo važno da i novi model sačuva originalnost dizajna ikone,” o novom Soulu je rekao Benny Oeyen, potpredsednik odgovoran za marketing i produktno planiranje u Kia Motors Europe.

Novi Kia Soul stiže u Evropu početkom proleća, kada će biti na raspolaganju više informacija o novim snažnim benzinskim i dizel motorima, opremama i cenama.

Kia-Soul-2-IAA-Frankfurt-2013-Medium

Kia će u Frankfurtu predstaviti i dramatični novi evropski koncept, koji će svojim stilom i čvrstoćom naći svoje mesto u B klasi.

Kijin najnoviji koncept, zasad kodnog imena KED-10, predstavlja njenu odlučnost u traženju novih mogućnosti za urbane vozače, a dizajniran je i stvoren u Evropi za zadovoljavanje evropskih ukusa.

KED-10-Teaser-1-IAA-Frankfurt-2013-Medium

Novi Picanto LPG, razvijen zbog rastuće potražnje stranaka koje traže mala vozila sa niskim troškovima održavanja još je jedna Kijina novost spremna za Frankfurt. Novajliju će pokretati Kijin 1,0-litarski trocilindraš iz porodice Kappa snage 67 KS i ima 90 Nm obrtnog momenta. Novi Picanto LPG obećava niže troškove čak i od klasičnog benzinski pokretanog Picanta.

LPG verzija će imati rekordno nisku potrošnju goriva od samo 5,8 l / 100 km i emisije CO2 od 100 g/km – sa automatskim start/stop sistemom (ISG) čak 5,6 l / 100 km i 97 g/km. 2

Novi Picanto LPG opremljen je sa dva rezervoara za gorivo – klasičnim 35-litarskim za benzin, koji se nalazi na uobičajenom mestu i 27-litarskim za LPG ispod dna prtljažnika, gde se obično nalazi rezervni točak. Vozači jednostavnim pritiskom na prekidač na instrument-tabli mogu da biraju vrstu goriva. Na početku će takav Picanto biti na raspolaganju u Nemačkoj, Italiji, Grčkoj, Poljskoj, Češkoj, Portugalu i Holandiji, gde bi trebalo da predstavlja 7% ukupne prodaje Picanta. Kada krajem godine stigne na navedena tržišta Picanto LPG će biti prvo i jedino vozilo, koje pokreće tečni naftni gas uz fabričku 7-godišnju/150.000 km opštu garanciju za celo vozilo.

Kia-Optima-facelift-1-IAA-Frankfurt-2013-Medium

Kao odgovor na odaziv kupaca na uvek konkurentskom evropskom tržištu Kia će u Frankfurtu predstaviti iosveženu Optimu, sa usavršenim dizajnom, novim infotainmentom, sigurnosnim i drugim dodacima, većom prefinjenošću, poboljšanim kvalitetom i premijum doradom.

Pored vizuelnih osveženja limuzine D klase Kia se skoncentrisala na veću usavršenost, što je po mišljenju Kijinih inžinjera bilo jedno od ključnih područja poboljšanja. Donete su mere pomoću kojih su smanjili buku u vozilu tokom vožnje, što uključuje podešavanja zadnjeg vešanja, poboljšanje zvuka vozila i čvršće aluminijumske naplatke. Sve ove mere su smanjile buku vozila tokom vožnje za 3,3 dB.

Brojna poboljšanja između ostalog uključuju remen alternatora sa jednosmernim kvačilom i inovativnim sistemom delovanja baterije. Rezultat svega toga su niže emisije CO2, koje kod 1,7-litarskog dizela iznose 133 g/km, dok u slučaju kada je vozilo opremljeno start/stop sistemom iznose samo 128 g/km. Optima sa svojim niskim emisijama u brojnim evropskim zemljama spada u niže emisione klase što kupcu omogućava niže troškove registracije vozila.