Novi Kia Sorento sa maksimalnih pet zvezdica po Euro NCAP

Novi Kia Sorento nedavno je osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP kreš testovima. Zahvaljujući čvršćoj karoseriji i širokom izboru pasivne i aktivne bezbednosne opreme Kijin novi veliki sportski terenac se iskazao maksimalnom ocenom na sva četiri područja testiranja (90% svih mogućih bodova za zaštitu odraslih putnika, 83% za zaštitu dece, 67% za zaštitu pešaka i 71% za bezbednosna pomagala).

– Novi Kia Sorento sa najvišom ocenom za bezbednost
– Osetno čvršća karoserija i širok izbor aktivnih bezbednosnih tehnologija
– U prodaji širom Evrope u prvoj polovini 2015.

Sorento je zaradio posebnu pohvalu zbog putničkog dela koji ostaje stabilan i u slučaju sudara, dok putnicima različitih dimenzija nudi dobru zaštitu bez obzira gde sede u vozilu. Svi putnici – uključujući i one koji sede u trećem redu sedišta – sigurni su i od povreda vrata pri sudaru otpozadi, a kod sudara s pešacima istim je od velike pomoći Sorentov aktivno udubljujući poklopac motora.

Kia Sorento - Static 1 (Medium)

Poboljšana pasivna bezbednost zahvaljujući osetno čvršćoj karoseriji

Zahvaljujući većoj upotrebi vrlo čvrstog čelika je struktura novog Sorenta mnogo čvršća. Stari Sorento je bio napravljen od 24,4% vrlo čvrstog čelika (UHTS), dok je kod novog Sorenta udeo ovakvog čelika čak 52,7-odstotni, što doprinosi većoj čvrstoći vozila u slučaju sudara, a i povećava torzionu čvrstoću za 14 posto.

Kod novog Sorenta je upotreba vrućeg kovanog čelika dvaput veća nego kod prethodnika – sa 4,1% na 10,1% – što osetno ojačava A i B stubiće.

Visokotehnološka aktivna bezbednosna pomagala

Novi Sorento dobio je najvišu ocenu i u kategoriji pomoćnih bezbednosnih pomagala. Novi model serijski je opremljen pomoćnim stabilizacionim sistemom VSM, koji bdi nad delovanjem sistema elektronske stabilnosti (ESC) i električnog servo volana, omogućava stabilnost vozila kod istovremenog kočenja i vožnje u krivini, pogotovo na podlogama sa lošijim prianjanjem. Oba sistema se aktiviraju kada senzori detektuju pomicanje od željenog smera i pomažu tako što vozaču i dalje omogućuju kontrolu kretanja vozila.

kia-sorento-euro-ncap-euroncap

Kupci će moći birati među brojnim tehnologijama s područja aktivne bezbednosti, kao npr.: prilagodljivi pametni tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control); sistem za upozoravanje kod promene vozne trake LDWS, koja vozača zvučnim signalom upozorava prilikom promene trake bez uključenih migavaca; detekcija mrtvog ugla BSD s vizuelnim upozorenjem u bočnom ogledalu kada se neko vozilo nalazi u njegovom mrtvom uglu; RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), koji pri parkiranju vozača upozorava na vozila pozadi; i SLIF (Speed Limit Information Function), koji na monitoru armaturne ploče prikazuje ograničenja brzine, koja na saobraćajnim znakovima detektuju kamere.

Prodaja novog Kia Sorenta u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine kada ga možemo očekivati i u našoj zemlji.