Nova funkcija podizanja dvostruke osovine donosi bolji kontakt s površinom i manju potrošnju goriva

Nova funkcija podizanja dvostruke osovine firme Volvo Trucks omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine. To omogućava bolji kontakt s površinom i do 4% manju potrošnju goriva kada se kamion vozi bez tereta.

volvo-trucks-kamioni-podizanje-osovine-automobilizam-sleper-kiper-mobil-auto-arena-sport-01

Volvo Trucks sada predstavlja funkciju podizanja dvostruke osovine. Nova funkcija je predviđena za prevoze teških tereta kod kojih se kamion vraća prazan, na primer kod prevoza drveta, u građevinskoj industriji i prevozu rasutih tereta.

„Kod funkcije podizanja dvostruke osovine, druga pogonska osovina može da se isključi, a njeni točkovi se podižu s površine kada se kamion vozi bez tereta. To pruža mnoge prednosti, prvenstveno uštede goriva. Kod vožnje s podignutom drugom osovinom štedi se 4% goriva u poređenju sa vožnjom sa svim spuštenim osovinama“, kaže Jonas Odermalm, menadžer odeljenja za građevinsku industriju u firmi Volvo Trucks.

volvo

Zamenom diferencijala u prvoj pogonskoj osovini kvačilom, druga pogonska osovina može da se isključi i podigne. Vozač tako ima pristup snazi i kapacitetu dve pogonske osovine (6×4), ali može da iskoristi i bolju upravljivost jedne osovine (4×2). Pored toga, kod vožnje sa podignutom drugom pogonskom osovinom krug zaokretanja se smanjuje za jedan metar, a gume i sistemi vešanja se izlažu manjem habanju.

„Podizanje dvostruke osovine je idealno za transporte kod kojih uslovi vožnje ili ukupna težina zahtevaju kamion sa dvostrukom osovinom, ali se on vraća prazan ili sa veoma malim teretom. Na klizavim ili mekanim površinama vozač može da poveća pritisak na prvu osovinu podizanjem druge, što omogućava bolji kontakt i smanjuje opasnost od zaglavljivanja“, objašnjava Jonas Odermalm.

volvo

Podizanje dvostruke osovine takođe pruža bolji komfor kod vožnje praznog kamiona, što u mnogim slučajevima znači 50% radnog vremena. Kada su u kontaktu s površinom samo gume jedne osovine, buka u kabini je manja, a na volanu se oseća manje vibracija.

Podizanje dvostruke osovine je dostupno na modelima Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16.

volvo

Činjenice o funkciji podizanja dvostruke osovine

– Funkcija podizanja dvostruke osovine omogućava isključivanje i podizanje druge pogonske osovine tokom vožnje.

– Gume mogu da se odignu do 140 mm od

– Kada je aktivirana funkcija podizanja dvostruke osovine, kamion troši do 4% manje goriva. Gume se manje habaju, a krug zaokretanja je jedan metar kraći.