Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

26 Nov 2014

Riselshajm.  Lak, sportski izgled u spoljašnjem delu, jedinstvena projekciona tehnologija u unutrašnjosti u kombinaciji sa prilagodljivom povezivošću i modularni dizajn koji omogućava održive pogonske sisteme bez premca – Opel Monza je elegantna, ultra-moderna efikasnost na četiri točka. Ona predstavlja uzor za sledeću generaciju Opelovih automobila. Revolucionarni konceptni automobil imaće svetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu od 12 – 22. septembra, i pokazaće šta se može očekivati od Opela u budućnosti.

“Koncept Monza predstavlja Opelov automobil budućnosti”, kaže izvršni direktor Opela, Dr. Karl-Tomas Nojman. “S jedne strane, on je oličenje svega što već karakteriše Opel – spoj nemačke preciznosti sa inovativnom tehnologijom obavijen dizajnom koji osvaja. Pored toga, on se obraća temama na koje će biti usredsređen razvoj Opelovih automobila sledećih generacija: maksimalna povezivost i optimalna efikasnost.”

“Povezivost demonstrira pionirska LED projekciona tehnologija na instrument displeju i displeju info-zabavnog sistema. Efikasnost se ispoljava na mnogo načina, sa lakim dizajnom, optimalnom upotrebom prostora u unutrašnjosti, i naprednom tehnologijom pogonske grupe. Koncept Monza je zasnovan na povećanoj elektrifikaciji automobila u svakodnevnoj vožnji, počev od produživača dometa do gorivne ćelije. A, kada je u pitanju stil, izražavamo čistu efikasnost kroz, svedenu i sportsku interpretaciju naših tipičnih vajarskih oblika. Opel Monza nije ništa manje od naše vizije budućnosti automobila.”

2013-08-21_OpelMonzaConcept_2

Lakoća: Stil odražava sportsku efikasnost, pre nego li čistu snagu mišića

Jedna Opel Monza je već imala svetsku premijeru na sajmu IAA 1977: bio je to veliki kupe sa 6-cilindarskim motorom prefinjenog rada. Monza se proizvodila do 1986. godine i dugo vremena nakon toga je pripadala u elitni krug ikoničnih automobila. Koncept nove Monze sledi taj trag: Prelepo oblikovana hauba sa upadljivim centralnim naborom nastavlja tradiciju prednjeg dela modela Monza, sa tipičnim Opelovim naborom. Veliki otvori za vazduh u obliku bumeranga ispred lukova iznad točkova, dopunjuju elegantnu hromiranu liniju, koja sa ponosom nosi logo brenda.

Sa konceptom Monza, dizajneri iz tima Marka Adamsa uvode novu interpretaciju vajarskog dizajna koji je prvi put ušao u proivodnju sa modelom Insignia. Izabrane upadljive linije, dizajn velike preciznosti i savršene jednostavne konture i dalje su u srži evoluirajuće filosofije dizajna koja se naziva “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti.” Ali nova, sportska privlačnost demonstrira ukupnu efikasnost automobila. “Ovo je sledeći smeo korak na našem putu u budućnost, međutim, mi istovremeno pokazujemo da smo uspostavili dosledan dizajn u koji ljudi mogu da grade svoje poverenje”, kaže Mark Adams, direktor za dizajn u Opelu.

2013-08-21_OpelMonzaConcept_3

Vajarske površine 4,69 metara dugog, 4-sedog koncepta Monza, oblikovane su po ugledu na okeanske talase koji se razbijaju o obalu. Ove tečne površine daju izgled lakoće, koji je dramatično istaknut bočnim pragovima koji se gube ispred lukova prednjih točkova. Ovaj jedinstven stilski element nadahnut je uskim strukom hrta, koji kao da trči na vrhovima prstiju sa moćnom elegancijom. Dizajn bočnih strana karoserije koncepta Monza omogućava lak ulazak i izlazak putnicima u prednjem i zadnjem delu vozila, naglašavajući istaknute, sportske lukove iznad zadnjih točkova, koji su iste širine kao i u prednjem delu.

Krovna linija koncepta Monza je naročito sofisticirana – na početku se pruža u polukružnoj liniji, kao kod klasičnog kupea, a onda, neposredno pre nego što dođe do zadnjih vrata lako se podiže na gore. Uprkos sportskom izgledu ravnoj silueti, sa visinom od svega 1,31 metara, kod ovog automobila se niti gubi prostor u prtljažniku – zapremine 500 litara – niti su putnici uskraćeni za prostor oko glave. Ovo je postignuto zahvaljujući činjenici da je čitava struktura kokpita oko 15 centimetara niža u odnosu na onu kod konvencionalnih modela. Zapravo, koncept Monza  nudi isti prostran odeljak za putnike kao i automobil srednje veličine.

Ekspanzivna vrata omogućavaju maksimalnu funkcionalnost, sa spektakularnim izgledom prilikom otvaranja. Ona se podižu gore kao raširena krila kondora, dajući neometan pogled u prostranu, otvorenu putničku kabinu zahvaljujući nepostojanju B-stubova.

2013-08-21_OpelMonzaConcept_4

Fleksibilnost: Modularni dizajn radi raznovrsnosti pogonske grupe

Koncept Monza je zasnovan na modularnom dizajnu, kako bi se omogućila najveća moguća fleksibilnost, kada je u pitanju izbor pogonskog sistema. Ostvariv je čitav niz održivih pogonskih grupa zasnovanih na sve većoj elektrifikaciji autombila. Kod koncepta Monza koji će biti prikazan na sajmu u Frankfurtu, inženjeri su osmislili električni pogon sa produživačem dometa na KPG (komprimovani prirodni gas) – što je još jedno poboljšanje pionirske tehnologije modela Ampera. 3-cilindarski 1.0 SIDI turbo motor nove generacije, koji će takođe imati premijeru na IAA – preuzima na sebe zadatak kao produživač dometa. Ali on to čini sa prirodnim gasom umesto benzina, dodatno poboljšavajući emisiju CO2 kod ovog automobila. Svojim vizionarskim pristupm, Opel nastavlja da kombinuje potencijal električnog pogona sa prednostima motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

“Imamo jasnu viziju Opelovih automobila u budućnosti, i imamo jasnu strategiju kako da ostvarimo ovaj cilj. Koncept Monza daje ovoj strategiji nepogrešiv identitet”, kaže Dr. Karl-Tomas Nojman. “On je oličenje onoga što kupci mogu da očekuju od nas u dolazećim godinama; ne samo kada je u pitanju dizajn, već i  po pitanju efikasnosti i povezivosti između vozača i internet zajednice. Na taj način se već sada predviđa buduća automobilska svakodnevica, tako da ovaj model postaje važan izvor inspiracije na putu ka tom odredištu – i to ne samo za Opel.”

ključne reči: , ,