Mazda predstavila novi sistem adaptivnih prednjih svetala

Mazda je u Tokiju na CEATEC JAPAN 2014, vodećem sajmu IT i elektronike koji je održan između 7. i 11. oktobra, izložila novu generaciju sistema prilagodljivih LED svetala, što predstavlja najnoviji iskorak nekonvencionalne japanske marke među sistemima za povećanje aktivne bezbednosti. Mazda je prvi japanski proizvođač automobila koji je takav autonomni sistem kontrole svetala predstavio javnosti i uskoro će ga pridružiti svojoj i-ACTIVSENSE paleti naprednih sigurnosnih sistema.

Prilagodljiva LED prednja svetla (Adaptive LED Headlights – ALH) koriste niz LED svetlećih elemenata dugog svetla podeljen u četiri bloka, koji se mogu samostalno kontrolisati. Poput sistema kontrole dugih svetala (HBC – High Beam Control), dostupnog kod Mazdinih vozila nove generacije, ALH koristi kameru za otkrivanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera i onih koji se nalaze ispred. mazda2_2014_still_05_screenAli, umesto da isključuje duga svetla u potpunosti, kako bi izbegao zaslepljivanje i ometanje drugih vozača, ALH isključuje samo LED svetla u određenom smeru. Tako duga svetla ostaju uključena sve vreme, povećavajući vidljivost, a sa njom i bezbednost noću, kada su saobraćajne nesreće s teškim posledicama i najčešće.

ALH takođe dolazi sa oborenim svetlima širokog snopa, kojeg omogućuju LED diode postavljene na bokovima prednjih svetala i tako osvetljavaju prostor koji uobičajena svetla ne mogu dosegnuti. Poseban modus rada za autoput još je jedna karakteristika sistema ALH, pri kojem se svetlosni snop kada putujete velikim brzinama automatski podiže kako bi ranije osvetlio saobraćajne znakove i potencijalne prepreke.

Osim ALH, Mazda je na CEATEC JAPAN 2014 prikazala i posebnu Mazdu3 opremljenu automatizovanim sistemom vožnje. Sistem prati položaj vozila uz pomoć GPS-a visoke preciznosti, koristeći istovremeno i tehnologije praćenja pokreta pomoću kojih stalno prati stanje vozača. Na taj način pomaže vozačima da izbegnu greške i smanjuje rizik od nesreća.