Mazda – najniža potrošnja game vozila u SAD-u

24 Dec 2015

Prema izveštaju o trendovima potrošnje goriva za laka vozila agencije EPA (Environmental Protection Agency), Mazdini automobili ponovo su najefikasniji u SAD-u. Japanska marka našla se na vrhu liste proizvođača za modelsku godinu 2014., što joj je treće uzastopno prvo mesto, a prema preliminarnim brojkama* agencije EPA također je vodeća za modelsku godinu 2015.

mazda-6-2-323-626-automobilizam-saobracaj-arena-sport-mobil-auto-kozarev-02

Prosečna prilagođena potrošnja goriva (kombinovani ciklus) za sve Mazde modelske godine 2014. prodate u SAD-u bila je 29.4mpg (8,0 l/100 km), što predstavlja poboljšanje od gotovo 5% u odnosu 2013. godinu, s emisijom CO2 od 302 g/milji (188 g/km), što je 9% niže. Za usporedbu, ukupni prosek za tržište SAD-a je 24.3mpg (9,7 l/100 km) i 366 g/milji (227 g/km). Prilagođene EPA vrednosti odražavaju potrošnju goriva i emisiju CO2 mnogo bliže stvarnim uslovima vožnje od NEDC** vrednosti koje se koriste u Evropi.

Ovaj uspeh se u velikoj meri može pripisati Mazdinoj SKYACTIV tehnologiji, koja obuhvata iz temelja razvijenu novu generaciju motora, menjača, podvozja i karoserija. SKYACTIV je osnova za celokupnu aktuelnu generaciju Mazdinih modela male mase koji su osvojili brojne nagrade za svoju izvanrednu kombinaciju efikasnosti, sigurnosti, performansi i užitka u vožnji. Rezultati agencije EPA takođe odražavaju strategiju kompanije prema optimizaciji unutrašnjeg izgaranja, pre svega u njenim atmosferskim SKYACTIV-G benzinskim motorima.

mazda_cx-9_2015_interior_06_screen

U ime beskompromisne efikasnosti u stvarnim uslovima vožnje, Mazda se suprotstavila prevladavajućem trendu autoindustrije prema ‘downsizingu’ (smanjenju zapremnine) i turbo-prednabijanju te ponovo postigla prvo mesto, uprkos tome što u ponudi nema ni hibridnih, niti električnih vozila, kao ni izuzetno efikasnih SKYACTIV-D dizel motora, koji se ne prodaju u Severnoj Americi. Sa svojom aktuelnom generacijom SKAYACTIV motora, japanski proizvođač je uspeo podići ukupnu efikasnost svoje game automobila za više od 30% u odnosu na 2008. godinu. Mazda nastoji da postigne podjednako poboljšanje sa svojom sledećom SKYACTIV generacijom.

* Izvor: “Light-Duty Automotive Technology, Carbon Dioxide Emissions, and Fuel Economy Trends: 1975 Through 2015”, godišnji izveštaj EPA (vidi: www3.epa.gov/otaq/fetrends-complete.htm#report). EPA koristi prilagođene vrednosti potrošnje goriva u kombinovanom ciklusu vožnje za svaki model u određenoj modelskoj godini, ponderisanjem proseka prema volumenu prodaje. Prilagođene vrednosti potrošnje goriva približno su 20 posto niže od neprilagođenih laboratorijskih vrednosti. Agencija EPA objavila je preliminarne podatke za modelsku godinu 2015: Mazda je prva među proizvođačima s prosečnom potrošnjom game od 30.1mpg (7,8 l/100km) i emisijom CO2 od 295 g/milji (183 g/km)
** New European Driving Cycle