Uz vrhunski luksuz i prefinjenost Range Rover porodice i izuzetno sposobnih i svestranih SUV-ova Discovery, novi Defender upotpunjuje dinastiju Land Rover.  Model 110 samo je početak ove porodice najsposobnijih i najizdržljivijih vozila sa pogonom 4×4 na svetu.  Brzo će ga slediti model 90 sa kratkim međuosovinskim rastojanjem, a u 2020. će se gami pridružiti dva praktična komercijalna modela.

Karakteristična silueta novi Defender čini trenutno prepoznatljivim, sa minimalnim prednjim i zadnjim prepustima, koji osiguravaju izuzetne pristupne i izlazne uglove.  Dizajneri kompanije Land Rover redizajnirali su poznate zaštitne znakove vozila Defender za 21. vek, dajući ovom novom vozilu sa pogonom 4×4 uspravni stav i Alpine krovni otvor, istovremeno zadržavajući vrata prtljažnika sa šarkama na bočnoj strani i rezervni točak montiran spolja, koji prvobitnu verziju ovog vozila čine toliko prepoznatljivom.

Autentičnost originalnog modela Defender zadržana je u unutrašnjosti gde su izloženi obično skriveni strukturni elementi i spojevi, s naglaskom na jednostavnost i praktičnost.  Inovativne karakteristike uključuju ručicu menjača postavljenu na armaturnoj ploči kako bi se napravilo mesta za opcionalno prednje središnje preklopivo sedište, što osigurava tri sedište napred, kao na ranim modelima Land Rover.

Kao rezultat, Defender 110 nudi konfiguracije od pet, šest ili 5+2 sedišta, s teretnim prostorom iza sedišta u drugom redu zapremnine do 1.075 litara, a kada su sedišta u drugom redu preklopljena, čak do 2.380 litara. U model 90 će stati šest putnika, vozilo dužine kompaktnog porodičnog hatchbacka.

Karakteristike prilagođene korisniku uključuju praktične elemente i napredne tehnološke inovacije. Izdržljive gumene podne obloge predstavljaju zaštitu od prolivanja do kojih dolazi tokom svakodnevnih pustolovina i ekspedicija na koje idete jednom u životu.  Opcionalni sklopivi krov od platna koji se proteže čitavom dužinom vozila daje osećaj otvorenog krova i putnicima u drugom redu modela 110 omogućava da stoje kada je vozilo parkirano, za potpuno safari iskustvo**.

Land Roverova novodizajnirana struktura D7x (za ekstremne uslove) je čak 95 posto nova i temelji se na laganoj aluminijumskoj monokok konstrukciji kako bi se izradila najčvršća struktura karoserije koju je Land Rover ikad proizveo.  Novi Defender uspešno je prošao više od 62.000 inžinjerskih ispitivanja dok su šasija i struktura karoserije dizajnirane kako bi izdržale Land Roverov postupak ispitivanja u ekstremnim uslovima – ponovljeni i kontinuirani udarci, daleko iznad normalnog standarda za SUV i osobna vozila.

Tokom razvojnih ispitivanja, modeli prototipa prešli su više od 1,2 milioni kilometara u nekim od najtežih okruženja na zemlji, od 50 stepeni vruće pustinje i 40 stepeni ispod nule na Arktiku do visina od 10.000 stopa u Stenovite planine u Koloradu. 

Tehnologija Configurable Terrain Response po prvi je puta uvedena na novi Defender pa iskusnim off-road vozačima omogućava da precizno podese pojedinačne postavke vozila.  

Nova struktura karoserije omogućava udaljenost od tla od 291 mm i off-road geometriju svetske klase, nudeći modelu 110 pristupni ugao, ugao prelaza i izlazni ugao od 38, 28 i 40 stepeni (visina Off Road). Njegovu maksimalna dubina gaza od 900 mm omogućava vozačima da potpuno sigurno pređu duboku vodu. 

Kreće se gustim gradskim saobraćajem jednako uspešno kao što se penje planinama, prelazi pustinje i podnosi temperature ispod nule.

Izbor naprednih benzinskih i čišćih dizel motora omogućava da novi Defender ima snagu, kontrolu i efikasnost za bilo koju vrstu okruženja, dok će se pogonski sklop hibridnog električnog vozila (PHEV) pridružiti gami sledeće godine pružajući mogućnost tihog kretanja na samo električni pogon.

Prilikom lansiranja, gama benzinskih motora sastoji se od četvorocilindarskog motora P300 i snažnog šestorocilindarskog motora P400, koji se odlikuje efikasnom tehnologijom lakog hibridno-električnog vozila.  S druge strane, kupci mogu izabrati jedan od dva četverocilindarska dizels motora – D200 i snažni D240 – koji nude uštedu goriva od 37.2mpg (7.6 l/100km) i emisiju CO2 od 199g/km (prema NEDC-u).

Novi Defender jednako je tehnološki napredan koliko je izdržljiv, a opremljen je novim sistemom za informisanje i zabavu Pivi Pro Jaguar Land Rovera.  Nova generacija dodirnog displeja intuitivnija je i jednostavnija za korišćenje i zahteva manje inputa za obavljanje čestih radnji dok njegova stalna uključenost garantuje gotovo trenutne odzive.

Novi Defender će biti dostupan u verzijama karoserije 90 i 110, sa do šest sedišta u verziji 90 i opcijom od pet, šest ili 5+2 sedišta u verziji 110.  Gama se sastoji od vozila Defender, S, SE, HSE, First Edition i vrhunskih Defender X modela, a kupci će moći personalizovati svoje vozilo na više načina nego bilo koji prethodni Land Rover zahvaljujući četiri paketa dodatne opreme.  Paketi Explorer, Adventure, Country i Urban daju vozilu Defender različitu autentičnost s mnoštvom detalja.  Ekskluzivna limitirana serija First Edition biće dostupna tokom prve godine proizvodnje.