Ford Tourneo Connect 2014 – Test-vožnja u Minhenu

02 Dec 2014

Ford Tourneo Connect ima genetsku strukturu Transita Connect Van, ali se posle dodavanja zadnjih sedišta i prozora pretvorio u labuda, odnosno MPV, višenamensko vozilo.Dostupan je sa pet mesta za sedenje ili u verziji sa sedam sedišta kada menja ime u Grand Tourneo Connect.

Nudi se sa tri verzije pogonskih agregata: 1-litarskim trocilindrašem eco-boost sa 99KS, zatim 1,6-litarskim benzincem od 94KS i 1,6-litarskim dizelašem sa 113KS uz napomenu da se benzinac isporučuje isključivo sa automatskim menjačem dok je produžena verzija Grand Tourneo opremljena samo dizel motorom.

Nedavno je u Minhenu i na putevima u okolini održana novinarska prezentacija i test-vožnja za predstavnike specijalizovanih medija iz Evrope. U medijskoj reprezentaciji iz Srbije našla se i ekipa tv emisije Mobil Auto i našeg portala www.mobilpublic.com i www.mobilauto.rs. Prve utiske možete pročitati ovde, a tv reportažu objavićemo na portalu naredne nedelje.

Jedna od najznačajnijih karakteristika MPV vozila je koncepcija unutrašnjeg prostora. Kod Transit Connecta je ogroman i u isto vreme veoma praktičan. Dimenzije preuzete od starijeg brata u VAN verziji obezbeđuju mnogo prostora iznad glave i ispred nogu napred, što znači da će i veoma visoke osobe imati dovoljno prostora.

Visoka pozicija vozača i ogromno prednje vetrobransko staklo zajedno sa zadnjim i bočnim prozorima pružaju odličnu vidljivost. Nećete imati nikakvih problema da se udobno smestite jer je predviđeno mnogo opcija za podešavanje upravljača i vozačevog sedišta.

Ford-TC-20131101_120849-1024x576

Što se instrument table tiče tu vam neće biti baš lako jer je Ford ovde insistirao na rešenju iz C-Max-a i Focusa što znači mnogo dugmića i prekidača koje nije beš lako pronaći tokom vožnje, bar dok se ne naviknete.

Ni pozadi nije tesno jer se visoka linija krova produžava ka zadnjem kraju pa prostor za glavu ostaje veoma izdašan. Možda mali problem predstavlja fiksirano srednje sedište koje se ne pomera napred ili nazad, ali za dva odrasla putnika ili troje dece ima dovoljno prostora što će doći do izražaja prilikom dužih putovanja.

Pristup zadnjim sedištima je sjajan jer tu su klizeća vrata sa obe strane koja se široko otvaraju. Ako su zadnja sedišta u početnoj konfiguraciji, model Tourneo Connect-a sa pet sedišta ima više od 500 litara smeštajnog prostora koji je veoma praktičan za smeštaj tovara jer ima četvrtast izgled i nizak prag za olakšan utovar. Ipak, zbog velikih petih vrata na oba modela i Tourneo i Grand morate obezbediti dovoljno parking prostora pozadi kako bi mogla potpuno da se otvore radi utovara i istovara.

Grand je duži za 40cm od verzije sa pet sedišta, a zadnji red sedišta može se pomerati napred ili nazad u zavisnosti koji prostor želite obaranjem da povećate. U oba modela srednji red sedišta može da se obori u razmeri 60-40 kako bi se obezbedio ravan prtljažni prostor.

Ima puno praktičnih rešenja u kabini kao što su pregrade i police iznad glava putnika i vozača po ugledu na one u avionima kao i velike pregrade sa strane za putnike pozadi. Svi modeli imaju ugrađen DAB radio sa USB konekcijama, blu-tut bežičnu bezu, aluminijumske felne i šest vazdušnih jastuka u kombinaciji sa vazdušnim zavesama celom dužinom vozila.

Intervju sa Frankom Sundermanom, projekt-menadžerom za Ford Tourneo Connect

MP: Gospodine Zinderman, mozete li nam reći nešto više o ciljnoj grupi kojoj ste namenili ovaj automobil?

FZ: Tourneo Connect je dizajniran za ciljnu grupu odnosno ljude koji vole fleksibilan   osećaj u vozilu, puno prostora, zabavu u vožnji i vole da sebi priušte primamljiv    i moderan automobil.

MP: Ovaj automobil karakteriše puno prostora i nešto niža cena u odnosu na luksuzne automobile. Imam utisak da su to osnovne prednosti ovog vozila.

FZ: Da. Krenuli smo sa dizajniranjem ovog automobila temeljno, od unutrašnjosti ka    spoljašnjem izgledu. Koncept sedenja je recimo veoma prilagodljiv za one koji žele da u automobilu ponesu puno prtljaga, predviđeno je mnogo dodatnih opcijaiz oblasti bezbednosti kao, recimo, active sync, traction control, a tu je u nekoliko motora koji se ugrađuju u ovo vozilo vodeći računa o korisnicima koji žele da   voze bilo benzinac bilo dizelaš.

MP: Objasnite nam detaljnije karakteristike motora. Osnovni je 1-litarski eco-boost.

FZ: Veoma smo ponosni kao proizvođači da možemo u ovom vozilu da ponudimo već dosta nagrađivani 1-litarski eco-boost motor koji donosi vrhunsko uživanje u   vožnji i štedi dosta goriva i štetnih gasova. Ovaj motor emituje 129 g/km emisije CO2 i troši u proseku oko 5,6 l/100km.

MP: Ostala dva su 1,6 litarski benzinac i dizel.

FZ: Da, jedan je 1,6l dura-torque TDCI motor koji je jš ekonomičniji, troši u proseku4,6 l/100km i ima emisiju CO2 od 120 g/km.

MP Što se tiče broja sedišta tu su dve glavne opcije.

FZ: Da, ustvari imamo dve verzije automobila, sa dužim i kraćim razmakom između osovina. Kraća verzija raspolaže sa 5 sedišta, a duža sa 7.

MP: Kada će ovaj automobil biti dostupan na tržištu?

FZ: Biće na raspolaganju kupcima do kraja godine. (kraj intervjua)

Ford-TC-20131101_120911-1024x576

Verujemo da će se najbolje prodavati modeli opremljeni erkondišnom, elektro-podizačima na svim prozorima, grejačima bočnih ogledala i Ford Sync infotejment sistemom. U najluksuzniju verziju opreme spadaju još i kruz-kontrola, parking senzori pozadi, automatski farovi i brisači i naravno multifunkcionalni sistem za informisanje i zabavu Ford Sync.

Predviđa se da će gotovo 90 odsto prodatih Connecta imati ugrađene dizel agregate. Najsnažniji 1,6-litarski TDCI sa 113KS dovoljno je jak da udobno preveze 7 ljudi i veoma je tih, čak i kada ga “turirate”, sa gotovo neprimetnim vibracijama kroz volan ili pedale.

Jednolitarski eco-boost benzinac za koji je među kolegama novinarima bilo dosta rezerve u pogledu efikasnosti pokazao se puno bolji od očekivanog za pogon velikog vozila kakav je Tourneo Connect. I on je gladak pri promenama brzina, ali je nešto bučniji od dizela.

Na planu glatke promene brzina i buke najmanje je pokazao 1,6-litarski benzinac čiji automatski menjač obavlja promenmu malo duže od potrebnog što uzrokuje nepotrebne “prazne” obrtaje i buku u kabini.

Koji god motor i položaj vozača da izaberete upravljanje Tourneo Connect-om je odlično balansirano i precizno, gotovo kao i kod luksuznijeg C-Max-a. To će biti od velike pomoći prilikom kretanja po uskim gradskim ulicama jer je telo dobro fiksirano u sedištu i nema velikog ljuljanja u krivinama.

Vožnja je udobna čak i sa opcionim 17-inčnim naplacima jer 16-inčni dolaze kao standard i udobniji su za vožnju, ali slabije podnose udarne rupe i oštećenja na kolovozu koja se kod nas mogu očekivati. Mada veliki bočni retrovizori i prednje vetrobransko staklo pri većim brzinama na auto-putu prave pojačan otpor vetru i zvuk, oba modela su veoma aerodinamična uprkos kutijastom izgledu.

Izbor MPV vozila baziranih na VAN-ovima nije baš veliki, ali Fordov Tourneo Connect predstavlja pravi izbor. Čak i produženi Grand Tourneo Connect nudi originalna rešenja za prevoz 7 putnika pa iako nije toliko udoban za vožnju kao S-Max, dosta je veći i, što je kod nas još važnije, jeftiniji.

U poređenju sa svojim glavnim konkurentima, Citroen Berlingom i Pežoom Partner koji imaju slične motore i pet sedišta, a koštaju nešto manje, Ford Tourneo Connect je malo rafiniraniji, bogatije je opremljen i odlično se ponaša u vožnji. Treba pomenuti i bolju emisiju ugljen dioksida i optimalniju potrošnju goriva što će za dve-tri godine razliku u nabavnoj ceni izjednačiti.