Ford otkriva novi Mustang za Evropu

02 Dec 2014

Ford Motor kompanija danas predstavlja novi Ford Mustang – prvi Mustang koji ikada do sada kreće u prodaju u Evropi u skoro 50 godina proizvodnje.

Novi Ford Mustang u verzijama sa podsečenim zadnjim delom i kabriolet obećava nivo svetske klase u performansama i prefinjenosti čime „prigrljuje“ Mustangovo poluvekovno nasleđe i status svetske ikone. Novi Mustang razvijen je da pruži performanse svetske klase, dinamiku u vožnji i upotrebljivost i uključuje značajnu količinu naprednih pogodnosti i tehnologija za pomoć vozaču.

Dizajnirane na čistim listovima, obe verzije Ford Mustanga – sa koso podsečenim zadnjim delom i kabriolet – evociraju bitan karakter vozila, zadržavajući ključne elemente dizajna od klasičnih Mustanga prepoznatljivih automobilskim fanovima širom Evrope, uključujući dugu „izvajanu“ prednju haubu i kratak zadnji deo, sa savremenom završnicom. Nekoliko ključnih karakteristike dizajna definišu novi Ford Mustang, uključujući nisku visinu i širok krov, elegantan profil omogućen strmo nagnutim vetrobranom i zadnjim staklom, trodimenzionalna zadnja svetla sa tri pregrade i savremeni „potpis“ ajkulinog zalogaja na prednjem delu legendarnog automobila.

15FordMustang_03_HR

Vozači Ford Mustanga kabriolet će ceniti standardan krov od višeslojne izolovane tkanine koji automobilu daje prestižan izgled i tihu kabinu. Krov ima gladak profil kada je sklopljen zbog vožnje automobila pod „otvorenim nebom“. Veliki, jasni instrumenti saopštavaju podatke o vozilu pravo ispred vozača, u prostranoj kabini sa kokpitom inspirisanin vazduhoplovima, dok ergonomski i taktilni prekidači i dugmad obezbeđuju kontrolu. Širina vozila i novo zadnje oslanjanje donose više prostora za ramena i kukove putnika i korisno uobličavaju prtljažnik koji može da primi dve torbe za golf.
Izgled Ford Mustanga, vožnja i zvuci su ključni za vrhunsko iskustvo. Ford Mustang nudi izvanredne mogućnosti za izbor snage i konfiguracija šasije, rafinisanih da ispune očekivanja evropskih vozača o dinamičnoj vožnji. Fordovom priznatom 5,0-litarskom V8 motoru, koji donosi više od 426 KS i 529 Nm obrtnog momenta, pridružuje se i potpuno novi 2,3-litarski EcoBoost motor koji donosi najmoderniju tehnologiju za Mustanga; isporučuje turbo performanse sa efikasnošću u potrošnji goriva i emisijom CO2 koje traže kupci automobila u Evropi.

Mustangov 2,3-litarski EcoBoost motor koristi direktno ubrizgavanje, varijabilno vreme otvaranja bregastog vratila i turbo punjenje da isporuči upotrebljive performanse. Jedinstvena usisna grana i kućište turbo punjača omogućavaju da Mustang isporuči performanse koje vozači očekuju, sa izlaznom snagom projektovanom na više od 309 KS i 407 Nm obrtnog momenta. Automatski menjač ima opciju sa ručicama za promenu „brzina“ montiranim na volanu za vozače koji žele izbor između udobnosti i kontrole.

Novi Ford Mustang karakteriše potpuno novo prednje i zadnje ogibljenje. Novi obiman podokvir napred pomaže da se učvrsti prednja struktura a smanji masa, obezbeđujući snažnu osnovu za predvidljiviju kontrolu točkova što donosi koristi u rukovanju, upravljanju i vožnji.

Novi, dvostruki kuglični zglobovi u prednjem MacPherson sistemu oslanjanja takođe omogućavaju korišćenje velikih, moćnih kočnica. U Evropi, vozila sa oba motora – i 2,3-litarskim EcoBoost i V8 koji pokreće GT Mustang – biće opremana paketom kočnica visokih performansi iza standardnih 19 inčnih točkova.

15FordMustang_22_HR

Nazad je potpuno novo integralno, link nezavisno oslanjanje. Geometrija, opruge, amortizeri i ležajne čaure su specijalno modifikovani i podešeni za primenu visokih performansi i pogodni su za evropske puteve i kulturu vožnje velikim brzinama. Novi aluminijumski zadnji zglobni spojevi smanjuju neopterećenu masu za poboljšanu vožnju i rukovanje.

Novi Mustang ima značajan broj inovativnih tehnologija koje vozače snabdevaju „pojačanim“ informacijama, a omogućavaju im kontrolu i povezivanje, kada oni to žele. Na krivudavom putu ili dnevnim vikend deonicama, vozač može da dodirne prekidač na konzoli da brzo podesiti „tvrdoću“ upravljača, odziv motora, prenos kao i da podesi elektronsku kontrolu stabilnosti koristeći raspoloživ izbor načina vožnje – da stvori savršen Mustang u bilo koji vreme.

Napredna, u Fordu razvijena kontrola stabilnosti podešena je da maksimizuje dinamičke sposobnosti novog Mustanga sa karakteristikama kao što je kontrola momenta koja usmerava snagu motora na pojedinačne točkove – da se zadrži automobil na pravcu. Kada dođe vreme da se pojavi klizavica na putu, manuelni menjač varijante Mustang GT uključuju standardnu kontrolu polaska koja omogućava vozačima da ostvare gladak, dosledan start svaki put.

Više od 9 miliona Mustanga je prodato od kako je prvi put predstavljen 1964. Najobožavanije vozilo na svetu na Facebooku, Mustang je imao hiljade nastupa na filmu, televiziji, u muzici i video igarama i jedno je od 25 novih vozila koja će Ford „lansirati“ u Evropi u narednih pet godina.

ključne reči: , ,