Elektromobiliti budućnost Volvo autobusa

15 Dec 2014

Intersovanje za enegetski efikasnu opremu koja je u potpunosti ili delimicno funkcionalna korišćenjem struje konstatno je u porastu. U ovoj  oblasti je Volvo obezbedio lidersku poziciju u samo nekoliko godina. Manja potrošnja energije, manje štetnih uticaja na životnu sredinu, čistiji izduvni gasovi i tiši rad su ono što je generalni interes, kako autobuskih operatera, tako i društva uopšte. Shodno tome, tražnja za ovakvom vrstom rešenja se povećava. Za Volvo autobuse,  transportna rešenja koja koriste potpuno ili delimično struju jesu elektomobiliti- put u budućnost.

Sa vise od 1000 prodatih Volvo autobusa , u preko 20 država, Volvo autobusi su u kratkom roku  obezbedili prednost  na globalnom tržištu hibrida, i trenutno je ta prednost  najveća u Evropi.

Volvo autobusi ojačali su svoj program novim hibridnim zglobnim autobusom. Ovaj model Volvo 7900 articulated ima kapacitet od 154 putnika i cak do 30% manju potrošnju goriva od  klasičnog dizel motora.

Volvo 7900 zglobni autobus  opremljen je novim petolitarskim motorom , sa 240 KS i dizel motorom. Poslednja generacija euro 6 motora generiše ekstremno niske emisije. Emisije azot-oksida smanjuju se za 87%, a emisija čestica za 50%. U odnosu na euro 5, autobus ima i najrazvijeniji efikasan system za ventilaciju . Blizina centralne osovine,  je položaju na kome je pozicionirana baterija , pa je težina vozila od 18 m ravnomerno rasporedjena i to automatski obezbedjuje mogućnost prevoza većeg broja putnika.

Volvo-7900H-1-elektro-bus-mobil-auto-public-vasic

Redukcija smanjenja potrošnje goriva i do  30%

Kao i kod drugih Volvo hibridnih autobusa, ovaj model paralelno je i hibrid, zbog tog što elekrtomotor i dizel motor mogu da se koriste zajednički ili samostalno. Na autobuskim stajalištima, autobus će komletno raditi na struju. Energija koja je nastala tokom kočenja koristi se za proizvodnju električne energije za electromotor. Tehnologija smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova za 30%, u poredjenju sa pogonom na dizel.

Hibridni autobusi Volvo 7900

Od ove godine u programu za Volvo Evropu pored zglobnog su i  i  hibridni autobusi niskopodni Volvo 7900 sa dve osovine 4×2 kao i Volvo B5LX, dabl deker.

Karakteristike Volvo 7900 Articulated Hybrid autobusa

Troosovinsko  niskopodno vozilo

Dužina 18 m.

Broj putnika do 154.

Dizel motor: Volvo D5 Euro  (240 hp and 900 Nm).

Electric motor: (150 kW max) Volvo I-SAM za paralelni hibridni sistem.

Volvo-Electric-Bus-elektro-bus-mobil-auto-public-vasic-electricity

Volvo 7900 električni autobus

Ovaj autobus zvanično je plasiran u na sajmu komercijalnih vozila u septembru u Hanoveru.Tihi mod, i znatno niža potrošnja goriva predstavlja novu generaciju javnih transportnih rešenja. Volvo je potpisao ugovore sa nekoliko gradova u Evropi za svoje prve isporuke ovih autobusa.

Volvo autobusi izvode sledeći korak u elektrifikaciji upravo lansiranjem Volvo 7900 električnog hibrida. Njegova tehnologija kojom se puni strujom plug in  sistem, smanjuje potrošnju goriva i nivo ugljen monoksida za 75% u poredjenju sa konvencionalnim dizel autobusima. Ukupna potrošnja energije smanjena je za 60%. “Veoma sam ponosan lansiranjem ovog revolucionarnog sistema. Električni hibridni autobusi su potpuno rešenje za gradski saobraćaj u budućnosti. Smanjenje potrošnje energije, zagadjenost  vazduha, loš uticaj na klimu i buku jesu najveći izazovi sa kojima se  suočavaju sve gradske metropole širom Planete rekao je Hakan Agneval predsednik kompanije Volvo.”

Buka je rastući problem u svim većim gradovima. Potrudili smo se da svojim novim modelom doprinesemo aktivno smanjenju buke, jer i u prisustvu hibrida koji radi, mozete nesmetano razgovarati. U toku rute, 70% radi na struju, tiho, nečujno i ekološki.

Volvo elekrični hibrid nudi veliku fleksibilnost u radu, jer u odredjenim momentum on nasupa i  kao hibrid na bilo koji način. Punjennje strujom na stanici, traje 6 minuta.

Broj evropskih gradova pokazuju veliko interesovanje za Volvo elektične hibride! Hamburg, Luksemburg i Stokholm će ih  implementirati svoj autobuski sistem tokom ove i naredne godine. Serijska proizvodnja započinje 2016. godine.

Tri Volvo elektična pogona  pokrenuta su i testirana u Getrborgu tokom prošle godine. Testiranjem je potvrdjeno smanjenje potrošnje energije i emisije štetnih gasova.

Od ove i u naredne dve godine u Stokholmu  čak 8 Volvo elektičnih hibridnih  autobusa  biće pišteno u rad  .Ovaj veliki i značajni projekat  je deo organizacije ZeEUS, i biće sproveden u  6  evropskih zemalja.

volvo-hybrid-plugin-1024x647-elektro-bus-mobil-auto-public-vasic-electricity

Karakteristike Volvo Electričnog hibrid busa

  • Autobus je opremljen elktro motorom koji pokreće litijum baterije, a takodje ima i mali dizel motor
  • Brzo se i lako dopunjuje sa svoje gornje strane. Autobusu je dovoljno samo 6 minuta napajanja na poslednjoj stanici.
  • Moze biti vozen čak 7 km koristeći samo struju, tihim modom i najmanjom emisjom štetnih gasova.
  • Omogućava unutrašnje stajalište
  • 75% ušteda goriva
  • 60% redukcija enerije
  • 75% CO2redukcija
  • Dužina 12 m
  • Visina 3280 mm
  • Širina: 2550 mm
  • Kapacitet: 95
  • Maksimalni broj sedećih mesta :32+1
  • Elektični motor: Volvo I-SAM, izlaz: 150 kW, obrtni moment, max (Nm) 1200
  • Menjač: Volvo I-Shift
  • Lithium-jonska baterija : snage 600 V, kapaciteta, total: 19 kWh

Volvo-7900-Hybrid-Interior-elektro-bus-mobil-auto-public-vasic-electricity

Dugoročno gledano Volvo ima u planu ponudu elektro pogona svim evropskim gradovima kojima su smanjenje buke, potrošnje goriva, emsije štetnih gasova vise nego neophodne Volvo će svojim klijentima izaći u susret i ova kombinacija je odlična ilistacija onoga što Volvo smatra zelenom efiksnošću.

U gradovima budućnosti biće voženi samo oni autobusi koji su tihi i sigurni. Oni se mogu programirati tako da rade na samo elekričnom pogonu u osetljivim delovima grada. Sa Volvo autobusima ovo nije samo futuristička vizija, ona sada postaje stvarnost. U kombinaciji sa GPS sistemom moguće je kontrolisati samo vozilo, te se može sagledati gde i kojoj gradskoj zoni autobus moze biti vožen samo na struju, gde na dizel , kao i maksimalna brzina koju moze razviti.