Bosch predstavlja nove radarske senzore

02 Dec 2014

Mnogi efikasni sistemi asistencije za detekciju okruženja automobila koriste radarski senzor. Njegova prednost je u tome što veoma precizno meri rastojanje i brzinu vozila koje je ispred Vas. Bosch je sada razvio novi dalekodometni radarski senzor koji kao i dosadašnje verzije ima frekventni opseg od 77-GHz i u poređenju sa direktnim prethodnikom još je efikasniji, kompaktniji i povoljniji. „Novi radarski senzor  još brže registruje prepreke i vozila koja pretiču”,objasnio je Gerard Štajger, direktor Bosch poslovnog sektora “Chassis Systems Controls”.”Na taj način će se na vreme aktivirati sigurnosne funkcije kao što je automatsko kočenje u slučaju nužde.” Proizvodnja ove četvrte generacije dugodometnog Bosch radara, skraćeno LRR4, počinje 2014.godine.

Veći ugao otvaranja obezbeđuje više informacija o okruženju

Najveća tehnička izmena kod novog LRR4 senzora je broj upotrebljenih radarskih snopova. Četiri povezana snopa, isto kao kod prethodnog modela, gledaju napred. Oni mogu da detektuju druga vozila već pri rastojanju od otprilike 250 metara. Na taj način se može koristiti i Adaptive Cruise Control (ACC) i pri brzinama od preko 160 km/h, a velike razlike u brzini se kompenzuju bez intervencije vozača. Dva dodatna radarska snopa proširuju ugao otvaranja na 40 stepeni – plus od deset stepeni u odnosu na prethodnika. Tako se vozila, koja pretiču, mogu detektovati još ranije i ACC na taj način može da reaguje brže. Dodatne informacije nudi još jedan radarski zrak koji je usmeren prema gore: sinergijom šest osnovnih snopova on omogućava procenu visine detektovanih objekata u okruženju, što poboljšava njihovu klasifikaciju. Prednost za vozače: kritične situacije u gradskom saobraćaju biće prepoznate ranije i jasnije. Automatsko kočenje u slučaju nužde aktiviraće se ranije, čime se u potpunosti mogu sprečiti saobraćajne nesreće ili pak smanjiti težina istih. Maksimalnu snagu obezbeđuje upotreba dva radarska senzora koji su ugrađeni na prednjem delu vozila, levo i desno. Oni zajedno imaju još veći ugao otvaranja i na osnovu mesta ugradnje mogu još ranije da detektuju vozila koja pretiču.

Efikasni sistemi asistencije u vožnji često koriste više senzora. LRR4, kao i prethodni model, može da u sopstvenoj upravljačkoj jedinici obradi podatke drugog opcionalnog radarskog senzora, videokamere i ultrazvučnih senzora. Ovom takozvanom fuzijom senzorskih podataka nastaje uz pomoć efikasnog softverskog algoritma potpuno detaljna “slika”, odnosno interpretacija okruženja vozila. Funkcije kao što je automatsko kočenje u slučaju nužde na taj način se mogu još više poboljšati jer sada može da se detektuje i pešak i da se uvrsti u procenu situacije. Ovo između ostalog zahtevaju i sigurnosni propisi, koji će stupiti na snagu 2016.god., a koje je predložila organizacija za zaštitu potrošača Euro NCAP. Studija euroFOT, koju je inicirala Evropska Unija, je potvrdila prednost ovih sistema. Rezultati,objavljeni 2012. god. pokazuju da ACC sistem, povezan sa sistemom za upozorenje na opasnost od sudara pozitivno utiče na preko pet procenata svih saobraćajnih nesreća na auto-putu ili ih čak spereči.

1-CC-19436-1024x739

Kao i prethodni model, LRR4 nema pokretne delove. Zato je izuzetno stabilan i pogodan za sve klase putničkih automobila. Zahvaljujući opcionalnom grejanju sočiva, ova funkcija je uvek dostupna, čak i na ledu i snegu. Kod visokofrekventnog modula upotrebljava se silicijum-germanijum tehnologija.

U proizvodnji se može pronaći još jedna novost: sada postoji mogućnost da sve komponente budu obrađene standardnim procesom lemljenja što još više smanjuje troškove proizvodnje.”Zahvaljujući brojnim inovacijama Bosch je radarske senzore učinio efikasnijim i povoljnijim”, rekao je Štajger. “Radarska tehnologija je zrela za masovnu prodaju na tržištu.” Ovo potvrđuje i planirana proizvodnja u Boschu. Od početka serijske proizvodnje 2000.god., tebalo je da prođe 13 godina da se dođe do brojke od 1 miliona proizvedenih senzora. No, drugi milion će izaći sa trake već 2014. godine, a samo dve godine kasnije planiran je 10-milioniti senzor.

Od sredine 2013. Bosch pored dugodometnih senzora nudi i srednjedometne radarske senzore. Oni su još povoljniji i imaju minimalni domet od 160 metara. Pomoću njih se mogu realizovati sve funkcije kočenja u slučaju nužde i adaptivna regulacija rastojanja i brzine do 160 km/h, što je dovoljno u većini zemalja u svetu. Proizvodnja verzije za zadnji deo vozila počeće 2014. godine. Ovaj senzor na vreme detektuje vozila koja se brzo približavaju i prilikom promene trake može da upozori na sudar. Uz ugao otvaranja od 150 stepeni, on pokriva posebno široko vidno polje.

ključne reči: ,