Bosch osniva poslovni sektor za usluge umrežene mobilnosti

Bosch nastavlja da radi na svojoj transformaciji u kompaniju koja pruža usluge u oblasti mobilnosti. Novi poslovni sektor Connected Mobility Solutions zaposliće preko 600 saradnika na izradi i prodaji digitalnih usluga mobilnosti. Te usluge obuhvataju deljenje vozila, deljenje prevoza i usluge za vozače automobila zasnovane na umrežavanju.

„Umrežavanje će iz korena promeniti način na koji stižemo od tačke A do tačke B, a to će sigurno pomoći prilikom rešavanja problema u saobraćaju sa kojima se danas suočavamo. Umrežavanje koristimo kako bismo ostvarili našu viziju mobilnosti bez emisije gasova, bez stresa i bez nezgoda”, izjavio je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Bosch na IoT konferenciji pod nazivom Bosch ConnectedWorld 2018. u Berlinu.

Umreženost pruža ogroman poslovni potencijal. Do 2025. godine na putevima širom sveta biće više od 470 miliona umreženih vozila (izvor: PwC). Za samo četiri godine, tržište usluga u oblasti mobilnosti i pratećih digitalnih usluga će vredeti 140 milijardi evra (izvor: PwC).

„Umrežena vožnja je oblast u kojoj Bosch namerava da se razvija. Bosch ima cilj da ostvari značajan dvocifreni rast zahvaljujući rešenjima koja nudimo”, rekao je Dener.

Planirano je da nova poslovna oblast dodatno proširi postojeći portfolio usluga. Na primer, naše usluge u oblasti mobilnosti omogućavaju slanje upozorenja o vozačima koji voze u pogrešnom smeru, a pametne telefone pretvaraju u ključeve automobila. Najnovija na ponudi je usluga deljenja prevoza koju nudi američki start-ap Splitting Fares Inc. (SPLT). Dener je u Berlinu takođe predstavio system!e. Očekuje se da usluge za umreženu elektromobilnost dodatno povećaju upotrebnu vrednost električne vožnje za masovno tržište.

Bosch počinje da posluje u oblasti deljenja prevoza
Segment tržišta u oblasti umrežene mobilnosti koji je u porastu jeste deljenje prevoza, koje obuhvata onlajn usluge i aplikacije za zajednički prevoz automobilom, kao i za ugovaranje usluga vožnje i taksi prevoza. Očekuje se da će do 2022. godine broj ljudi koji dele prevoz širom sveta porasti za 60 procenata, na 685 miliona (izvor: Statista). Dan danas je većina takvih usluga bila usmerena na ljude koji igrom slučajnosti putuju u istom pravcu ili koji požele da rezervišu put u poslednjem trenutku, dok kompanije i ljudi koji svakodnevno putuju na posao nisu prioritetno targetirani u ovom slučaju.

Upravo ovde SPLT stupa na scenu. Američki start-ap koji je nedavno preuzet od strane kompanije Bosch, razvio je platformu koju kompanije, univerziteti ili opštinske vlasti mogu da koriste kako bi organizovali deljenje prevoza za svoje zaposlene. Ovaj B2B pristup usmeren je direktno na ljude koji svakodnevno putuju na posao: aplikacija SPLT spaja ljude koji žele da dele prevoz do radnog mesta ili mesta na kome studiraju. Prednost je u tome što se prevoz deli sa kolegama, što znači da korisnici ne moraju da se voze sa potpunim strancima.

Za par sekundi algoritam locira odgovarajuću opciju za deljenje prevoza, izračunava najbrži put kroz saobraćaj i tako preuzima ono što je nekada bio zadatak koji je oduzimao puno vremena – koordinisanje mesta polaska, vremena polaska, najboljeg puta i putnika. Deljenje prevoza dobro je za živce, za džep i za životnu sredinu. Kompanije takođe mogu da igraju ulogu u smanjenju obima saobraćaja. „Umreženost je način na koji preispitujemo kako koristimo automobil, ali takođe i kompletan način na koji koristimo prevozna sredstva”, rekao je Dener.

Digitalne usluge za električna vozila
Od 2016. godine podružnica kompanije Bosch, COUP, omogućava iznajmljivanje e-skutera u Berlinu. Nakon što je iznajmljivanje e-skutera pokrenuto u Parizu prošle godine, ta usluga će biti pokrenuta i u Madridu ove godine. To znači da će se ukupan broj e-skutera porasti na 3.500. „Digitalne usluge će dodatno podstaći električnu vožnju”, izjavio je Dener.

Na IoT konferenciji, predsednik Upravnog odbora kompanije Bosch predstavio je system!e, sveobuhvatni sistem umreženih elektrifikovanih pogonskih komponenti i novih rešenja za usluge u oblasti električnih automobila. U cilju sprovođenja toga, Bosch povezuje električnu vožnju sa Bosch Automotive Cloud Suite. Kompanija razvija web usluge koje se zasnivaju upravo na ovoj interakciji. U budućnosti će inteligentni električni automobili tačno znati kada će se njihova energija istrošiti, ali će takođe znati i gde se nalazi naredna stanica za punjenje.


Otklanjanje anksioznosti zbog dometa: Usluge koje podstiču svakodnevno korišćenje
Mnogi kupci automobila odustaju od kupovine električnih automobila zbog brige da će ostati bez energije nasred puta. Upravo ovo je problem koji system!e rešava. Pošto je električna vožnja povezana sa cloudom, sistem može da obezbedi „proširenu prognozu dometa”.

Algoritam uzima u obzir podatke vozila kao što su trenutna napunjenost akumulatora, potrošnja energije za grejanje ili klima uređaj, stil vožnje samog vozača, kao i informacije iz okruženja vozila. Ovo obuhvata trenutno stanje saobraćaja i topografske podatke za put koji treba preći. Na osnovu tih informacija, sistem pouzdano izračunava precizan domet vozila. U slučaju dužih putovanja električnim automobilom, proširenu prognozu dometa dopunjuje i „asistent za punjenje”.

U okviru usluge postoje informacije o svim stanicama za punjenje na odabranom putu, recimo od Minhena do Hamburga, tako da je moguće unapred planirati gde će se stati radi punjenja; ova usluga takođe omogućava rešavanje plaćanja. Zahvaljujući dodatnim informacijama, na primer o restoranima, kafićima i mogućnostima za kupovinu, vozači mogu da iskoriste vreme punjenja automobila na najbolji mogući način i da se opuste. Treća usluga odnosi se na punjenje automobila u pametnim kućama, čime se doprinosi optimizaciji potrošnje njihove energije.

Usluga omogućava integrisanje električnog automobila u elektroenergetsku mrežu pametne kuće, što znači da baterija automobila dopunjuje stacionarni uređaj za skladištenje za fotonaponski sistem kuće. Danju automobil apsorbuje višak solarne energije, koju po potrebi noću vraća u sistem. „Za Bosch, mobilnost se ne odnosi samo na automobile. Naš široki raspon tehnološke stručnosti u brojnim oblastima omogućava nam poziciju bez premca za razvoj i upravljanje ekosistemima za više primena odjednom”, rekao je Dener.