50 GODINA ANTIBLOKIRAJUĆEG KOČIONOG SISTEMA KOMPANIJE CONTINENTAL

Uvođenje ABS-a zajedno sa ostalim faktorima bezbednosti, poput sigurnosnog pojasa i ograničenja brzine, značajno je poboljšalo bezbednost na putu. Sa početkom od 2004. godine sistem je postao obavezan i zakonski propisan za sve nove automobile širom Evrope.

Od kada su predstavljeni prvi takvi sistemi, krajem 70-tih godina prošlog veka, ukupan broj ljudi poginulih u saobraćajnim nezgodama u Nemačkoj je smanjen za 80 odsto. Prema GIDAS istraživanju, 25 odsto svih nezgoda na motorima u sektoru dvotočkaša mogu se sprečiti korišćenjem upravo standardnog ABS-a.

Danas je ABS opremljen sa gotovo 50 dodatnih i bezbednosnih funkcija, kao što su automatsko otpuštanje ručne kočnice pri startovanju, pomoć pri startovanju na uzbrdici ili kao važna komponenta, prilagodljivi sistemi tempomata. Sve to je smešteno u samo dva kilograma koji zauzimaju isti prostor kao i refleksna kamera sa jednim objektivom (SLR).

Tokom poslednjih 50 godina ABS je postao univerzalni sistem za kontrolu šasije za uzdužnu i bočnu dinamiku, a posebno kao rezultat daljeg razvoja koji je na kraju doveo do ESC-a. Ovaj sistem je neophodan uslov i za ostale bezbednosne tehnologije, poput sistema za asistenciju vozačima, a omogućava i naredne korake ka automatskoj vožnji. Budućnost ove tehnologije će uglavnom biti uslovljena softverskim inovacijama – za više komfora i još veću bezbednost.

ABS – za putnička vozila i motocikle – pruža značajni doprinos dugoročnom cilju Vision Zero-a, budućnosti bez saobraćajnih nezgoda i sudara. Kako bi se približili što više ovom cilju, Continental i posle 50 godina od nastanka ABS-a i dalje ide napred i radi na razvoju bezbednosnih sistema.